וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרייט לייקס, המתחרה הגדולה של כי"ל, מעלה את מחירי המוצרים מעכבי הבעירה בעוד 10%

אילן מוסנאים

7.10.2002 / 11:14

ביולי התייקרו מוצרי מעכבי הבעירה בעולם ב-10%-15%; לידר ושות': "מי שמכר כי"ל בימים האחרונים צפוי בנובמבר להפתעה בכל הקשור לכימיה"



אחרי סבב העלאות מחירים של מוצרי הברום, במהלך חודש יולי האחרון, הודיעה השבוע חברת Great Lakes Chemicals כי בכוונתה להעלות את מחירי הברום שהיא מוכרת בעוד 10% החל מה-16 באוקטובר.



החברה מסרה כי העלאת המחירים נדרשת בעיקר בעקבות עלייה במחיריהם של חומרי הגלם. האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות' מציין כי הסיבה העיקרית להתייקרות היא העלייה החדה במחירי הכלור בעולם. אלה הוכפלו מרמה של כ-115 דולר לטון ב-2001, לרמות של 230 דולר לטון היום.



גרייט לייקס, שהיא אחת המתחרות הגדולות של כי"ל בתחום הברום (יחד עם חברת Albemarle האמריקאית), מסרה כי עליות המחירים שהוכרזו ע"י כל היצרנים ביולי נקלטו היטב באסיה (שוק חשוב לכי"ל) ומתקדמות בכיוון הנכון באירופה ובארה"ב.



הרשקוביץ, מציין כי מדובר בהתפתחות מצוינת לכי"ל שתגדיל את שיעור הרווח של זרוע הברום שלה - חברת הברום. לדבריו, כי"ל לא מושפעת מעליית מחירי הכלור בעולם, שכן היא מייצרת בעצמה את כל תצרוכת הברום שנדרשת לה במפעלי המגנזיום והברום.



נזכיר כי במהלך יולי העלתה כי"ל את מחירי המוצרים מעכבי הבעירה בשיעור של 10%-15%. אחרי תקופה ארוכה של שחיקה בפעילות הברום, בין היתר עקב המשבר בתחומי המחשבים והאלקטרוניקה, הצליחה קבוצת הברום לשמור על יציבות בהכנסות הרבעון השני ברמה של 93 מיליון דולר.



בשורת הרווח התפעולי נרשמה ירידה קלה לרמה של 9.9 מיליון דולר, לעומת 11.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2001. ברבעון הראשון של 2002, שהיה חלש מאוד עבור החברה, הסתכמו הכנסות הברום בכ-88.1 מיליון דולר והיא רשמה הפסד תפעולי של 1.2 מיליון דולר.



מניית כי"ל רשמה ירידות של כ-5% מתחילת החודש. הרשקוביץ מציין כי הוא אינו מבין מדוע נרשמות הירידות, אלא אם הן באות על רקע המפולת הכללית בשווקים. להערכתו, כי"ל צפויה להציג תוצאות מצוינות גם ברבעון השלישי של השנה ו"מי שמכר לאחרונה יכול לצפות להפתעה מאוד לא נעימה בסוף נובמבר בכל הקשור לכימיה (מעבר למה שסאדם חוסיין מתכנן לנו)".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully