וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS ורבורג מוריד תחזיות למרקורי ברבעון הרביעי וב-2003

גתית פנקס

7.10.2002 / 11:39

UBS: "הלחץ במניה בתקופה האחרונה - לאור התחזיות האופטימיות; חברות אחרות דומות אפילו לא יצמחו"

ועידת המשתמשים והלקוחות שקיימה חברת מרקורי הישראלית בשבוע שעבר בפלורידה היתה חיובית ביותר, אומרים בבית ההשקעות UBS ורבורג בדו"ח שפירסמו הבוקר. ואולם, הם מעדיפים לחתוך את התחזיות מהחברה לרבעון הרביעי ולשנת 2003 כולה, כולל את מחיר היעד למניה.

"אם הכל חיובי מדוע להנמיך את התחזיות"? שואלים את עצמם האנליסטים ומספקים את הסיבה: התאוששות נמוכה מהצפוי בהוצאות המוקדשות לתחום ה-IT בשנה הבאה. ההערכות של UBS הן לשיפור של 3%-5% בלבד בתקציבי ה-IT בשנה הבאה, בעוד שאר בתי ההשקעות והחברות מדברים על התאוששות מהירה יותר. למעשה, קיים סיכוי שצמיחה תתחיל רק ב-2004, הם אומרים.

השיחות של האנליסטים ג'ורדן קליין, יונתן האלף וגרג מוסקוביץ' מבית ההשקעות עם לקוחות, יועצים ואינטגרטורים של מרקורי שנערכו בוועידה הניבו מסקנה לפיה העתיד הקרוב הוא חיובי, וכי פתרונותיה נותרים מועדפים על הלקוחות. בבית ההשקעות מאמינים כי החברה תוכל לעמוד בתחזיות לרבעון השלישי - הכנסות של 98 מיליון דולר ורווח של 16 סנט למניה (13.5 מיליון דולר) - אך לא כך יהיה ברבעון הרביעי ובשנה הבאה.

הם סבורים כי ברבעון הרביעי החברה תרשום הכנסות של 102 מיליון דולר (תחת תחזית קודמת ל-105 מיליון דולר) ורווח של 18 סנט למניה (15.1 מיליון דולר). כעת, הם מעריכים שצמיחה של 15% ב-2003 היא אגרסיווית, ומתקנים אותה לכ-12% - "צמיחה שחברות אחרות בתחום שלה לא יתקרבו אליה. למעשה רוב החברות עשויות שלא להראות כלל צמיחה בשנה הבאה", אומרים בבית ההשקעות השווייצי.

בתקופה האחרונה המניה הגיעה לשפל בו לא ביקרה מאז 1999, המשקף לחברה שווי שוק של 1.4 מיליארד דולר. את הלחץ על המניה מסבירים האנליסטים בכך שהתחזיות לשנת 2003 הן גבוהות מדי, והם מציינים כי הירידה במניה לרמות של כ-16.5 דולר, מהווה הזדמנות אטרקטיווית להשקעה לאור הביצועים הטובים שהחברה אמורה להפגין השנה. הם מציינים כי הדו"חות של הרבעון השלישי יפיגו את "שביתת הקונים" של המניה - כפי שמכנים זאת בבית ההשקעות - כלומר את העובדה שמשקיעים ממאנים לרכוש את המניה ומאפשרים לה מסע דרומה.

בכל הנוגע למחיר היעד למניה, ב-UBS מנמיכים אותו מ-32 דולר ל-26 דולר - עדיין גבוה ב-55% ממחיר המניה היום. הם מציינים כי לאחר הפעלת מכפיל רווח של 34, הם מגיעים לרווח צפוי למניה של 77 סנט (64.7 מיליון דולר) ב-2003 - נמוך מהתחזיות הממוצעות המדברות על 82 סנט למניה (69 מיליון דולר). מכפילים אלה מהווים פרמיה על מתחרותיה של מרקורי, וב-UBS מציינים כי זה מוצדק, לאור תוצאותיה הפיננסיות החזקות של החברה, ייצור המזומנים החזק שלה ושיעורי צמיחה גבוהים יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully