וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חריגים במס הכנסה תטפל בנישומים נפגעי העיצומים

בן ציון ציטרין

7.10.2002 / 11:46

הוועדה תטפל בנישומים הזקוקים לפטור מניכוי מס במקור, שהוטל עליהם עיקול או שלא קיבלו החזרי מס עקב העיצומים



נציבות מס הכנסה הקימה בשבוע שעבר ועדת חריגים עליונה לטיפול במקרים מיוחדים של נישומים שנפגעו כתוצאה מהעיצומים הנמשכים באגף. הוועדה, שתתחיל לפעול השבוע, הוקמה בעקבות פניות של לשכת רואי חשבון ולשכת יועצי המס לנציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר. המייצגים טענו כי שביתת עובדי האגף היא מאבק על גב הנישומים, ומהווה לגבי חלק מהם פגיעה בחופש העיסוק.



הוועדה תטפל במקרים הבאים: נישומים הזקוקים לפטור מניכוי מס במקור או כאלה שתוקף האישור שבידם פג; נישומים שהוטל עליהם עיקול על ידי רשויות המס ועקב העיצומים לא ניתן לבטלם; נישומים שלא קיבלו החזרי מס עקב העיצומים.



בוועדת החריגים חברים המשנה לנציבה, חיים דוקלר, סגן הנציב, רועי מקוב, פקידת שומה ירושלים 1, מירי סביון, ויו"ר ועד עובדי האגף, טלחום פרדילוב. הוועדה תטפל במקרים שיופנו אליה על ידי פקידי השומה בלבד, ובהתאם לחוות דעתם.



לדברי נשיא לשכת רו"ח, עופר מנירב, העיצומים גרמו לפגיעה קשה במיוחד בשני סקטורים מקרב מאות אלפי הנישומים - מי שהוטלו עליהם עיקולים ומי שנזקקים לפטור מניכוי מס. לגבי ביטולי העיקולים אמר מנירב כי נוצר מצב בלתי נסבל. לדבריו, כאשר הנישומים מבקשים לשלם את חובם ולהסיר את העיקול הם נתקלים בסירוב, ומנגד, השביתה הנמשכת משתקת את יכולת התפעול של העסק עקב העיקול הגורף על חשבונות הבנק שלו ולקוחותיו העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully