וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקי ההשקעות בארה"ב ואירופה עשויים למחוק 130 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

7.10.2002 / 12:14

בגין הפסדים על הלוואות; "פייננשל טיימס": בנקי ההשקעות השתמשו בהלוואות כאמצעי למשוך לקוחות כמו וורלדקום ואנרון לעסקי חיתום

בנקי ההשקעות בצפון אמריקה ואירופה צפויים לרשום השנה מחיקות של 130 מיליארד דולר בגין הפסדים על הלוואות, כך מעריך "פייננשל טיימס". הפסדי הענק עלולים להביא לגל נוסף של קיצוצים בענף המוכה, שאינו מצליח להתאושש מנסיגה שחלה בעסקיו בעקבות נפילת שוקי ההון ומאובדן האמון בו בעקבות שערוריות רבות.

בסוף השבוע דווח כי מריל לינץ' וג'יי.פי מורגן צ'ייס מתכננים סבב נוסף של קיצוצים של אלפי מישרות. קומרצבנק הגרמני סבל משמועות על בעיות נזילות, ולפי דיווחים מתכנן לקצץ מאות משרות.

בנקי השקעות רבים השתמשו בשנות התשעים בהלוואות כאמצעי למשוך לקוחות לעסקי החיתום שלהם. הבנקים הגדולים, כמו סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן, העוסקים גם בבנקאות מסחרית בנוסף לבנקאות השקעות, נחשפו לחברות כמו אנרון ו-וורלדקום באמצעות הלוואות ענק, שנדמו ככדאיות בשל עסקי החיתום הרבים שהביאו חברות אלו. הלוואות לחברות באמריקה הלטינית הובילו אף הן להפסדים, בשל המשבר הכלכלי בארגנטינה וברזיל.

ג'יי.פי מורגן, לדוגמא, העריך כי הפסדיו מאשראי יגיעו ברבעון השלישי ל-1.4 מיליארד דולר, לעומת 302 מיליון דולר ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully