וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש מגעים בין לוויתן לדולפינוס? EMG מכחישה

הדי כהן

30.11.2015 / 12:26

מה קורה כאן? בשבוע שעבר, עם תחילת הדיונים על מתווה הגז בוועדת הכלכלה כשברקע הפגנות נגד המתווה, הודיעו שותפות "לוויתן" על חוזה גז עם מצרים בשותפות הצינור של EMG. אלא שכעת מגיעה הכחשה גורפת של EMG

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאגר לוויתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סימני שאלה סביב העסקה למכירת גז מ"לוויתן" למצרים: חברת EMG, המפעילה את צינור הגז בין ישראל למצרים, אשר לפי הדיווחים דרכו אמור לעבור הגז בעסקה בין שותפות "לוויתן" לדולפינוס המצרית, טוענת כי לא ידוע לה על עסקה או אפילו מו"מ.

"EMG אינה צד ואינה מודעת לעסקה שדווחה בין שותפי 'לוויתן' לדולפינוס או לכל צד שלישי אחר, והיא לא לקחה כל חלק במשאים ומתנים שכאלו", מסרה החברה. "להסרת כל ספק, לא מתקיימים כל שיחות בין EMG לבין דולפינוס על עסקה שכזו ולא היו כל משאים ומתנים בעניין בעבר. EMG מוחה בתוקף על השימוש החוזר ונשנה ללא הסכמתה בשמה, שנועד כך נראה, לשרת צדדים שלישיים".

עם זאת, מקורבים לשותפות "לוויתן" טוענים כי "מדובר בצעד נוסף במסגר מאבקו של יוסי מימן בבוררות שהוא מנהל נגד ממשלת מצרים, והוא אינו מייצג את כלל בעלי המניות ב-EMG".

עוד הם הוסיפו כי "דולפינוס כבר חתמה על מכתב כוונות עם רוב בעלי המניות ב-EMG, וברגעים אלו ממש נערכת פגישה בין נציגי דולפינוס לנציגי EMG בלונדון בנוגע לשימוש בצינור הגז".

בשבוע שעבר, בעיתוי מפתיע מאוד (בשיאו של הקרב על מתווה הגז ותחילת הדיונים בוועדת הכלכלה על המתווה), הודיעו שותפות "לוויתן" על הסכם הבנות למכירת גז מ"לוויתן" למצרים, בהיקף של 4 מיליארד מ"ק (BCM) בשנה למשך 10-15 שנים. לפי הדיווח, הכוונה היא להזרים גז דרך מערכת ההולכה של נתג"ז לאשקלון, ומשם למצרים באמצעות הצינור של EMG.

על מכתב הכוונות בירכו בזמנו שר האנרגיה יובל שטייניץ ומנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully