וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו אופ צפון: חברת העובדים מעכבת עסקת מכירת נכסי הקו אופ בטענה לחוב של 2.7 מיליון שקל

אמיר הלמר

7.10.2002 / 18:39

האגודה מבקשת מביהמ"ש להורות על מחיקת משכנתאות הרשומות לטובת חברת העובדים בגין חובות שלטענתה כלל אינם קיימים; האגודה: אי מחיקת המשכנתאות תעכב מימוש הנכסים ופידיון מניות החברים



אגודת קו אופ צפון הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כנגד קרן השקעות של חברת העובדים השייכת להסתדרות, בה היא מבקשת מביהמ"ש להורות לרשם המקרקעין ולרשם האגודות השיתופיות למחוק רישומן של שתי משכנתאות הרשומות לטובת חברת העובדים על שני נכסים שבבעלות הקו אופ, וזאת כדי לאפשר את מכירת הנכסים.



מכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד אביתר גושן עולה כי, על שני נכסים השייכים לאגודה - האחד, צרכניה המצויה בשכונת הכרמל הצרפתי, והשני, מרכז האגודה - נרשמו בשנות ה-70 משכנתאות לטובת חברת העובדים.



האגודה טוענת כי כבר לפני שלוש שנים פנתה האגודה לחברת העובדים וביקשה ממנה למחוק את המשכנתאות הרשומות לטובתה על הנכסים. זאת, בטענה כי האגודה אינה חייבת לחברת העובדים דבר וכי הן בדו"חות הכספיים של חברת העובדים והן באלו של האגודה לא מצוין כל חוב של האגודה לחברת העובדים.



האגודה מציינת כי בקשותיה לא נענו לאורך כל התקופה, עד שבאפריל השנה הציעה חברת העובדים כי האגודה תצהיר בפניה כי אין לה כל חוב לחברת העובדים, וכי בנק הפועלים , שגם על שמו רשומה משכנתא על הנכס, יצהיר כי אין לו כל דרישה מחברת העובדים ובתמורה תסכים חברת העובדים להסרת המשכנתאות.



האגודה טוענת כי הסכימה לתנאי חברת העובדים והעבירה לידיה את המסמכים הנדרשים, אך לאחרונה, בניגוד למוסכם, הודיעה לה חברת העובדים כי הדירקטוריון דוחה את ההסדר ומסרב למחוק את המשכנתאות. זאת, בטענה כי איתר מסמכים המעידים שהאגודה חבה לחברת העובדים משנות ה-70 סכום של כ-600 מיליון לירות בגין הלוואה שניתנה לאגודה, ואשר להבטחתה נרשמו המשכנתאות. סכום החוב, לטענת חברת העובדים, עומד היום על סך של כ-2.8 מיליון שקל.



האגודה טוענת בתביעה כי שני המסמכים עליהם מסתמכת לכאורה חברת העובדים בדבר קיומו של החוב הינם משנות ה-70 ואינם מצביעים על קיומו של חוב כלשהו כיום, ואינם מעידים על שיעורו של חוב כזה אם קיים, וכן על תשלומים ששולמו בגין החוב במהלך השנים.



האגודה טוענת כי היא מוצאת עצמה כעת במצב בלתי אפשרי, בו אינה יכולה למחוק משכנתאות למרות שאין כל חוב לחברת העובדים אשר על שמה רשומות המשכנתאות, וזאת על סמך שני מסמכים מלפני 30 שנה.



האגודה מציינת כי קיימת חשיבות גדולה במחיקת המשכנתאות, שכן לאחרונה מכרה האגודה את מרבית נכסי המקרקעין שלה, ובהם גם את הנכס בכרמל הצרפתי, וכי סירובה של חברת העובדים להסיר את המשכנתא מאיים על קיומה של העסקה כולה.



המדובר בעסקה בה נמכרו 26 נכסי מקרקעין של האגודה ליזם הנדל"ן גבריאל אדרי תמורת כ-16.5 מיליון דולר. העסקה נעשתה במסגרת הליך מימוש הנכסים שמבצעת האגודה לצורך פידיון מניות החברים שלה. במסגרת אותו הליך מכרה האגודה לפני למעלה משנה את רשת קלאבמארקט לקבוצת בורוביץ' רוזן תמורת כ-70 מיליון דולר.



האגודה מציינת בבקשה כי הנכס בכרמל הצרפתי נמכר לאדרי במחיר של 109 אלף דולר, ואילו שוויו של הנכס השני - המרכז הלוגיסטי של האגודה, שטרם נמכר, הינו כ-3.7 מיליון דולר. גם לגבי נכס זה טוענת האגודה כי אי מחיקת המשכנתא תעכב את מכירתו ואת מימוש נכסי האגודה וחלוקת הכספים לחברים. טרם הוגשה תגובת חברת העובדים (א 827/02)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully