וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר שוקל לבצע קיצור נוסף בטווח ההנפקות ולהגדיל משקל הגיוס בחו"ל בשל העלייה החדה בתשואות האג"ח

ליאור כגן

7.10.2002 / 14:59

כך נודע ל-TheMarker; בדיון שנערך היום באוצר נבדקו מספר אפשרויות לגיוס ההון של הממשלה; באוצר מעריכים כי תשואות של 12% באג"ח השקליות אינן סבירות; * הביקושים להנפקת השחר של האוצר ב-300 מיליון שקל - 2.5 מיליארד שקל * אחרי הנפקת האוצר עברו האג"חים לעליות חדות



משרד האוצר שוקל לבצע קיצור נוסף בטווח הנפקות האג"ח ולהגדיל את משקל הגיוס בחו"ל, בשל עליית התשואות במחירי האג"ח לרמות גבוהות של כ-12% בשחרים, כך נודע ל-TheMarker. באוצר בודקים דרכים נוספות שיאפשרו לגייס הון במחירים נמוכים יותר. במשרד האוצר סבורים כי עליית התשואות באיגרות החוב נובעת מפאניקה רגעית ולכן אין סיבה לגייס במחירים הנוכחיים.



בדיון שנערך היום במשרד האוצר נבדקו מספר אפשרויות בנושא גיוס ההון של הממשלה בחודשים הקרובים, אך עדיין לא התקבלו החלטות בעניין. באוצר מעריכים כי תשואות של 12% באיגרות החוב השקליות "אינן סבירות, אלא אם כן מתמחרים בצורה לא הגיונית". במשרד האוצר מציינים כי ישנה חשיבות רבה להמשך הגיוסים על מנת לא לפגוע בסחירות ובנזילות השוק.



גורמים באוצר הביעו פליאה כי גם בתשואות של 12% באג"ח מסוג שחר הגופים המוסדיים הגדולים, כגון קופות גמל או חברות ביטוח, המנהלים כספים לטווח ארוך, אינם רוכשים איגרות חוב. "מדובר בתשואה ריאלית של כ-8% שהיא גבוהה גם בהשוואה לשוק המניות, אולם ישנם מוסדיים שחושבים כי מחר הם יוכלו לקנות בתשואה גבוהה יותר", אומרים באוצר. לדבריהם, לגופים המוסדיים שמנהלים כספים לטווח ארוך, נוצר חלון הזדמנויות מצוין לרכוש איגרות חוב בתשואות אטרקטיוויות.



במשרד האוצר מעריכים כי התשואות באיגרות החוב יירדו במידה שהתקציב יעבור בקריאה ראשונה בכנסת, המתוכננת להתבצע לקראת סוף חודש אוקטובר, וכי במידה שהתקציב יעבור ללא שינויים בקריאה שנייה ושלישית, תירשם רגיעה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully