וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים חדות במניות הטלקום והתעופה הכתיבו מגמה שלילית

רן דוידוב

7.10.2002 / 19:14

מגזר הבנקאות רשם ירידות שערים ברחבי היבשת למעט בלונדון; מניות התרופות ירדו לאחר שגלקסו במית קליין ספגה הורדת המלצה מ-UBS ורבורג



בורסות אירופה נסגרו בירידות שערים בסיומו של יום מסחר הפכפך. מגזר הטכנולוגיה רשם ירידות חדות. מניות התרופות גילו חולשה בעקבות הורדות המלצה. מגזר התעופה נפל על רקע עליית מחירי הנפט. בפאריס ובפרנקפורט רשמו ירידות חדות מניות הבנקים בלונדון עלו, אולם ביתר השווקים נרשמו ירידות שערים בענף. בורסת לונדון ירדה ב-0.9%; פאריס ב-1.2%; פרנקפורט מאבדת לקראת הסיום 1.3%.



נתוני מקרו: עלייה בלתי צפויה של 1.7% בהזמנות מבתי חרושת בגרמניה באוגוסט לעומת יולי. היתה זו עלייה ראשונה מזה שלושה חודשים, בהובלת הייצוא.



מניות הטלקום והטכנולוגיה הובילו את ירידות השערים. אורנג' ירדה ב-4.6%; BT נפלה ב-5.4%; דויטשה טלקום מאבדת 2%. מנכ"ל דיטשה פוסט לא יתיישב על כס המנכ"ל המיותם של החברה.



מניות וודאפון ירדה על רקע מגמה שלילית במגזר הטלקום. היום דיווחה החטיבה היפאנית של וודאפון, כי הגידול במספר המנויים בספטמבר הואט. במגזר השבבים רשמה יצרנית ציוד השבבים ההולנדית ASML נפילה של 14% בעקבות הורדת דירוג של UBS ורבורג. פיליפס, יצרנית השבבים השלישית באירופה, איבדה 6.6%.



הירידות במניות קומרצבנק התמתנו ל-4%, לאחר שבמהלך היום נפל למעלה מ-10%. הבנק יורד לאחר שדווח על ידי "פייננשל טיימס" כי הבנק מתכנן לקצץ מאות משרות. במהלך סוף השבוע נפוצו שמועות כי הבנק עומד בפני קשיי מימון, אך קומרצבנק מיהר להכחיש את הדיווחים.



בעקבות קומרצבנק ירידות במניות הבנקים ביבשת: דויטשה בנק יורד ב-3.9%; סוסייטה ג'נרל איבד 4.4%; קרדי סוויס נפל ב-4.8%. במהלך סוף השבוע דווח כי הבנקים האמריקאיים ג'יי.פי מורגן צ'ייס ומריל לינץ' שוקלים לפטר אלפי עובדים.



בבורסת לונדון נרשמת מגמה מנוגדת. אבי נשונל עלה ב-5.9% לאחר שהיום אישר בנק אוף איירלנד כי הוא שוקל להגיש הצעת רכש לו. לוידס TSB עלה ב-1.4%; ברקליס עלה ב-3.1%.



ענקית התרופות גלקסו סמית קליין איבדה 2.2%, לאחר שאנליסט UBS ורבורג הוריד את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"החזק" בשל החשש שהתחרות הגוברת ונפילת הדולר יפגעו ברווחי החברה בשוק האמריקאי שהיה אחראי לקרוב ממחצית מכירותיה בשנה שעברה. אסטרה זנקה, חברת התרופות השנייה באירופה, איבדה 1.6%. מגזר התרופות טרם התאושש מאזהרת הרווח הקשה של שרינג-פלו האמריקאית ביום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully