וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגה: ההפסד התפעולי תפח ל-154 מיליון שקל

1.12.2015 / 8:41

המכירות בחנויות זהות ירדו בכ-16% וההפסד מפעולות רגילות עמד על 68 מ' ש' ברבעון השלישי לעומת 62 מ' ש' ברבעון המקביל. הערת "עסק חי" בדוח

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

באישון ליל פרסמה אמש (ב') אלון רבוע כחול ( 117 ) את הדוח הכספי של רשת מגה לרבעון השלישי של השנה, בעוד הרשת נאבקת על גורלה. ההפסד התפעולי ברבעון השלישי עמד על 154 מיליון שקל בהשוואה ל-30 מ' ש' ברבעון המקביל אשתקד, מה שממחיש את מצוקת הרשת. לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי".

ההפסד מפעולות רגילות עמד על 68 מ' ש' ברבעון לעומת 62 מ' ש' ברבעון המקביל, בעוד ההכנסות צנחו ב-37% ל-942 מ' ש'. המכירות בחנויות זהות ירדו בכמעט 16%.

מגה הצליחה להקטין את ההוצאות ל-278 מ' ש' מרמה של 458 מ' ש', אולם מצד שני הירידה במכירות חתכה את הרווח הגולמי כמעט בחצי, לרמה של 210 מ' ש'. ה-EBITDA מפעילות סניפים ממשיכים המשיך להיות שלילי ועמד על הפסד של 41 מ' ש' לעומת הפסד של 31 מ' ש' ברבעון המקביל.

לפי הדוח, מגה סגרה את כל 32 הסניפים שתכננה לסגור במסגרת תוכנית ההבראה וצמצמה את מספר העובדים "באופן משמעותי", כך שהיום היא מעסיקה 4,600 עובדים ומחזיקה 148 סניפים. "הנהלת החברה החליטה על הפסקת הפעילות ההפסדית בתחום הדיסקאונט ומכירת סניפי YOU והתמקדות בפיתוח הרשת העירונית מגה בעיר שמהווה את ליבת העסקים של החברה", נכתב דוח.

מנכ"ל מגה, רביב ברוקמאייר, מציין כי "בשבועות האחרונים חלה ירידה בהיקף המכירות שנובעת בעיקרה מהחוסרים שקיימים בסניפים. דרישת חלק מהספקים לקבלת ערבויות מהחברה האם, הריבוע הכחול, והפרסומים השליליים אודות המחלוקות של החברה האם עם נושיה, גרמו בשבועות האחרונים לשינויים בתנאי האשראי מהספקים ולהאטה משמעותית בהספקת סחורות על ידי ספקי מגה לחנויותיה. האטה זו הובילה לירידה במכירות והיוותה אחד הגורמים המהותיים לסטייה מתוכנית ההבראה של מגה. אנו פועלים בצורה נחרצת מול הספקים כדי להבטיח זמינות של סחורה על המדפים והחזרת המכירות להיקף הנדרש".

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully