וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות הטיפול 49 שקל - החנייה עולה כבר 140 שקל

אירה אימרגליק

1.12.2015 / 11:07

"גנבים וגזלנים!" – הערה בכתב יד שאלמונים השאירו על מכונת התשלום בחניון המרכז הרפואי נארא חושפת את ההרגשה הקשה של הלקוחות בבואם לשלם על חניה. לעתים התעריף הגבוה אפילו יותר מהטיפול הרפואי עצמו

צלמים זמניים מורשים

איך יוצא שעלות החנייה במרכז הרפואי נארא ברמת גן גבוהה יותר מעלות הטיפולים עצמם? אילנה ויגאל, הורים לשלושה מפתח תקווה, הופנו למרכז על מנת לבצע ניתוח כפתורים לביתם בת השנתיים. הם קבעו את הניתוח לבוקר יום שישי לפני כשבועיים והגיעו למרכז הרפואי מלאי דאגה וחששות לקראת התהליך. "הייתי ממש בלחץ לקראת הניתוח מכיוון שמדובר בהרדמה כללית והילדה היא רק בת שנתיים", מספרת אילנה. "הרופאים אומרים שזה הליך שגרתי ופשוט, אבל כשמדובר בתינוקת שלי, אני לא שקטה עד שזה לא יהיה מאחוריי".

ההליך עבר בהצלחה והילדה שוחררה לביתה כעבור ארבע שעות. הזוג שילם עבור הניתוח במזכירות 49 שקלים בלבד. עלות הניתוח דרך ביטוח מושלם של קופ"ח כללית הוא 79 שקלים, אבל הזוג קיבל הנחה נוספת בזכות תפקידו של הבעל כטכנאי רנטגן במערכת הבריאות. אבל כשבאו לצאת מהחניון, גילו עלות נוספת לא צפויה של 140 שקלים.

"בכלל לא חשבתי על העלויות באותו היום, דעתי הייתה מוסחת ורק דאגתי לשלומה של הילדה. הגענו עם שני רכבים כי בעלי היה צריך לאסוף את ילדינו האחרים מהגן ואני רציתי להישאר עם הקטנה עד שישחררו אותה. פשוט חנינו בחניה של המרכז ורק כשבאנו לצאת הבנו שמדובר בחניון ממש יקר".

חנייה בנארה. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
חנייה בנארה/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

"גנבים וגזלנים"

החלטנו לברר את העניין - האם יכול להיות שהמרכז הרפואי אליו מפנות קופות חולים בישראל, גובה סכומים כה גבוהים על חניה בזמן הטיפולים? הגענו למרכז הרפואי ועד מהרה גילינו שהמקרה המדובר של לקוחות ממורמרים הוא לא היחיד. שלט בכתב יד שנתלה על ידי אלמוני על מכונת התשלום דיבר בעד עצמו: "גנבים וגזלנים! 80 שקל חניה!?".

מתברר שתעריפי החניון אכן יקרים מאוד – 20 שקלים לכל שעת חניה, או 5 שקלים לכל רבע שעה. 80 שקלים לחניה יומית לרכב. יש לציין שהמרכז הרפואי נמצא ברח' בן גוריון אשר ברמת גן, איזור שמאופיין בצפיפות ומחסור במקומות חניה, כך שלמטופלים אין הרבה אלטרנטיבות.

במזכירות הובהר שאין שום הסדר ושום הנחה שלקוחות המרכז יכולים לקבל. זאת בניגוד לבתי החולים הממשלתיים שמציעים לקרובי המשפחה של המאושפזים הנחה משמעותית. כאן, מכיוון שמדובר במרכז פרטי, אין למטופלים שום אפשרות אחרת, אלא לשלם 20 שלקים לשעת חניה, וכשמדובר בטיפול ממושך – 80 שקלים לכל רכב שמגיע עם המשפחה.

נושא היוקר של השירותים הנלווים בבתי חולים, בייחוד שירותי החניה עולה ויורד מסדר היום, ככל שמדובר בבתי חולים ממשלתיים. בשנת 2013 עלתה הצעת חוק לחניה מוזלת ב-10 שלקים אך לא הגיעה לכדי הבשלה. הרעש התקשורתי סביב הנושא מוכיח שהמצב דורש התערבות לטובת המטופלים. כשמדובר במרכזי בריאות פרטיים המצב גרוע אף יותר, הלקוחות הופכים לקהל שבוי של החניון והתעריפים מזנקים ללא כל פרופורציה.

  • עוד באותו נושא:
  • חנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully