וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מגה: "משכנתם דיווידנדים – הכניסו יד לכיס"

אירה אימרגליק

1.12.2015 / 15:37

מנכ"ל מגה אמר הבוקר כי צפוי סבב נוסף של פיטורים והצית מחדש גל חששות בקרב 5,000 עובדי הרשת. יו"ר הוועד: "אף אחד לא הולך הביתה בלי משא מתן איתנו. דינם של העובדים הזמניים כדין העובדים הקבועים"

מגה. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
מגה/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

עוד יום קשה עובר על עובדי רשת מגה. מנכ"ל החברה, רביב ברוקמאייר, אמר הבוקר כי הדוחות הכספיים של הרבעון השלישי חושפים את לב לבו של המשבר, וציין כי הרשת צפויה לפטר מאות עובדים.

אחרי סגירה של 32 סניפים ופיטוריהם של כ-1,000 עובדים בקיץ האחרון, יצאה הרשת בקמפיין "יוצאים ביחד לדרך חדשה!". עד מהרה התברר שהדרך ליציאה מהבור הכלכלי עוד ארוכה, וכי עובדים נוספים צפויים לשלם את המחיר.

לדברי אלי אייל, יו"ר ועד עובדה מגה, המשבר הנוכחי נבע מהקשיים בתשלומי אג"ח של קבוצת אלון הרבוע הכחול, החברה האם של מגה, והנהלת החברה כבר פנתה לוועד העובדים כדי לשבת למשא ומתן בנוגע לצמצומים.

"לצערי הרב אני כבר רואה כותרות על הפיטורים הצפויים בלא תיאום אתנו. במגה אף עובד קבוע לא יילך הביתה בלי משא ומתן עם ועד העובדים וההסתדרות", הוסיף אייל. "לא עולה בדעתי שיהיה מהלך חד צדדי מצד ההנהלה".

בוועד הדגישו כי לאחרונה צירפו לצוות שמסייע להם את השופטת בדימוס ורדה אלשיך כדי שתייעץ להם מבחינה משפטית. "אני קורא לספקים לספק סחורה לסניפים, וללקוחות להגיע ולקנות אצלנו כדי לתמוך בעובדים", אמר אייל. "אני קורא לבעלי הרשת, שבמשך שנים משכו דיווידנדים והכניסו מיליונים לעובר ושב הפרטי שלהם, להכניס יד עמוק לכיס ולהציל את הרשת. אנחנו לא ניתן למגה ליפול לבד, כשיש מאחוריה חברה אם גדולה וחזקה".

אף שהרשת מונה כיום כ-5,000 עובדים, ברוקמאייר התייחס בדבריו הבוקר רק ל-3,500 העובדים הקבועים. "אנו נצטרך להתרכז בשמירה על 3,500 העובדים שעדיין עובדים אצלנו", אמר.

נדמה שהחרב מונפת בעיקר מעל ראשיהם של 1,500 העובדים הזמניים של הרשת. "מבחינת הוועד דינם של העובדים הזמניים כדין העובדים הקבועים. אף אחד לא הולך הביתה בלי משא מתן איתנו", אמר אייל.

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully