וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים המובילים; מאינד מזנקת ב-26% על רקע הודעה חיובית; מרקורי מאבדת כ-5.5%

שירלי יום-טוב

7.10.2002 / 22:07

מאינד דיווחה כי תעמוד בתחזיות מוקדמות; UBS הוריד תחזיות למרקורי; לומניס מאבדת כ-5% על רקע תביעה שהגיש נגדה סמנכ"ל כספים לשעבר;



יום המסחר בוול סטריט התנהל בתנודתיות במדדים המובילים אך בשעה האחרונה התייצבו המדדים בטריטוריה שלילית והנאסד"ק מאבד כעת 1.5%. הדאו ג'ונס יורד ב-0.6%. זאת, על רקע אי הוודאות באשר למלחמה בין ארה"ב לעיראק ולאור חששות המשקיעים מרווחיות החברות המקרטעת. מדד דאו ג'ונס פתח את שבוע המסחר הנוכחי לאחר שהידרדר במשך שישה שבועות רצופים לרמות בהן לא ביקר מאז 1997.



בנוסף לרוחות המלחמה במפרץ הפרסי, כשלו היום השיחות לסיום שביתת הנמלים בחוף המערבי בארה"ב. השביתה, שהחלה ב-29 בספטמבר, עולה לכלכלה האמריקאית 2 מיליארד דולר ליום. בנוסף, הדו"חות הכספיים שבפתח עלולים להציג מגמה נמשכת של פגיעה ברווחיות. כך, יותר מ-3 חברות הנסחרות בארה"ב הנמיכו את תחזיותיהן לרבעון השלישי על כל אחת שהעלתה אותן.



המניות הכבדות נסחרות היום במגמה מעורבת. מניית צ'ק פוינט יורדת ב-2.3% למחיר של 13.2 דולר. היום הכחישה החברה את הדברים שפורסמו אתמול ברשת בלומברג לפיהם אמר גיל שויד, מנכ"ל החברה, כי השנה האחרונה היא הגרועה ביותר בתולדות החברה. אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר כי שויד דווקא אמר שהחברה מרוצה מביצועיה בתקופה האחרונה וכי רשת בלומברג הועמדה על טעותה.



מניית קומברס מוסיפה 0.4% למחיר של 6.9 דולרים, לעומתה, חברות התרופות רושמות ירידות. תרו מאבדת 1.8% למחיר של 31.9 דולר וטבע יורדת ב-1.4% למחיר של 66.3 דולר.



אמדוקס יורדת ב-4.6% למחיר של 6 דולרים ומרקורי מאבדת 5.4% למחיר של 15.9 דולר. בנק ההשקעות UBS ורבורג פירסם היום סקירה על החברה, ובה הותיר את המלצת ה"קנייה" למניה. ואולם, בבנק ההשקעות הורידו את תחזיותיהם לרבעון הרביעי ול-2003. UBS הורידו את תחזית הרווח למניה ברבעון הרביעי בסנט - ל-18 סנט, וכן את תחזיות הרווח למניה ב-2003 מ-85 סנט למניה ל-77 סנט. בנק ההשקעות מבסס את הורדת התחזיות על כך שלא צפויה עלייה מהותית בהוצאות הארגונים על טכנולוגיות מידע ב-2003. עם זאת, ב-UBS טענו כי מרקורי תצמח ב-2003, על אף תחזיות שליליות למרבית מגזר הטכנולוגיה.



חברת מאינד סי.טי.איי דיווחה כי תעמוד בתחזיותיה המוקדמות, ותרשום הכנסות של 2.4-2.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2002. בחברה טענו כי עלויות התפעול קוצצו כך שהחברה תגיע לאיזון ברבעון השלישי - רבעון אחד לפני תחזיותיה המוקדמות. לאור הודעה חיובית זו רושמת המניה זינוק של 26% למחיר של דולר אחד במחזור של פי 9 מהממוצע לה.



מניית אי.סי.איי החבוטה רושמת ירידה של 5.8% למחיר של 1.5 דולרים. זאת, לאחר שעיתון בקוסטה ריקה העריך כי המכרז שבו זכתה החברה, בהיקף של 18 מיליון דולר, בוטל. החוזה היה לאספקת קווי DSL למונופול החשמל, אנרגיה וטלקום מקוסטה ריקה, ICE. מניית אי.סי.איי נסחרת ברמות שפל של יותר מ-11 שנים. מניית החברה הבת אי.סי.טל מאבדת כעת 3.8% למחיר של דולר אחד במחזור גבוה.



לומניס ממשיכה לספק פעילות רבה לבתי המשפט בישראל ובארה"ב. היום דיווחה החברה כי סמנכ"ל הכספים לשעבר בחברה שפוטר הגיש כנגדה תביעה בבית המשפט בניו ג'רסי. אסיף אדיל טוען כי החברה פיטרה אותו לאחר שהגיש דו"ח על אי-סדירויות חשבונאיות בחברה. אדיל דורש פיצוי כספי ואת השבתו לתפקידו הקודם. בלומניס אמרו כי לתביעה אין בסיס. לטענת לומניס, אדיל הגיש את התביעה רק לאחר שלא הגיע עימם להסכמה באשר להמשך עבודתו בחברה. מניית החברה רושמת ירידה של 4.7% למחיר של 3.8 דולרים.



מניית גילת ממשיכה בדרכה מטה, והיא יורדת ב-5.6% למחיר של 50 סנט. גם מניית גיוון אימג'ינג ממשיכה לצלול ומאבדת 11% למחיר של 7 דולרים במחזור גבוה. לעומתן מניית טאואר מוסיפה 11% למחיר של 3.9 דולרים במחזור ער.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully