וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה אישרה את תוכנית ההפעלה מחדש של ערוץ 10

רוני קורן-דינר

7.10.2002 / 21:57

התוכנית אושרה בכפוף לתנאי סף מחמירים יחסית לתוכנית שהוגשה למכרז המקורי על הערוץ; מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר: "אנו מקווים כי ערוץ 10 יעלה על דרך המלך"

בתום יום דיונים ארוך בזכרון יעקב, אישרה הערב מועצת הרשות השנייה את תוכנית ההפעלה מחדש של ערוץ 10. האישור היה צפוי, שכן הרשות מעוניינת במתן הזדמנות נוספת להתרוממות הערוץ המסחרי החדש. עם זאת, התוכנית אושרה בכפוף לתנאי סף מחמירים יחסית לתוכנית שהוגשה למכרז המקורי על הערוץ.

בפני מועצת הרשות השנייה הונחו חוות הדעת של הנהלת הרשות בדבר ההקלות אותן ביקש ערוץ 10 לעשות בכתב הזיכיון וכן חוות דעת כלכליות בנושא. המועצה כתבה בהחלטתה כי היא מודעת לכך שהערוץ נקלע למצב חמור ולכך שהציפיות הכלכליות אשר נצפו בשלב פרסום המכרז ובשלב הקמתו של הערוץ אינן מתממשות, ואף אינן צפויות להתממש בעתיד הנראה לעין - באופן המטיל צל כבד על עצם המשך קיומו של הערוץ.

מנגד, נכתב בהחלטה כי המועצה רואה חשיבות רבה בהבטחת הגשמתן של המגמות שהיו ביסוד הקמתו של הערוץ: יצירת תחרות בתחום הפרסום, קידום ההפקה המקומית והעשרת מפת השידורים בישראל לטובת ציבור הצופים.

במסגרת האישור הובאו בחשבון טענות זכייניות ערוץ 2 (שבחרו לא להופיע לשימוע בעניין), כי מתן ההקלות לערוץ 10 יפגע בהן. "לאור חוות הדעת הכלכליות שהוצגו לה סבורה המועצה כי על פני הדברים, אין המדובר בפגיעה בלתי מידתית", נכתב בהחלטה. עם זאת, הנחתה המועצה את הנהלת הרשות לבחון את האפשרות להתאמות בזיכיון המחודש של ערוץ 2 עם תום תקופת הזיכיון הנוכחית, בעקבות ההקלות לערוץ המתחרה.

בכפוף לאישור, כאמור, יידרשו מערוץ 10 מחויבויות הגבוהות מהמחויבויות שנקבעו כתנאי סף במכרז, בתחומי ההוצאה הכוללת לשידורים, אחוזי ההפקה המקומית וכן בהיקף שעות הסוגה העילית (דרמה, תעודה וכו'). הנהלת הרשות תגיש למועצה את המלצותיה בדבר אופיו של מנגנון הפיקוח שייושם לצורך הבטחת עמידת ערוץ 10 בהתחייבויות אותן קבעה המועצה.

מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, הוסיף כי המועצה שקלה מחד את חשיבותו של ערוץ ברודקסט אלטרנטיווי לערוץ 2, ומאידך הקפדה על תנאי סף משמעותיים שיבטיחו ערוץ ברודקסט ייחודי. "אנו מקווים כי ערוץ 10 יעלה על דרך המלך לטובת ציבור הצופים, היוצרים והמפרסמים", מסר שקלאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully