וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירמת KPMG התפטרה מביקורת דו"חותיה של ביוטכנולוגיה כללית

עידו אלון

7.10.2002 / 22:44

הפירמה שהחליפה את ארתור אנדרסן הודיעה במפתיע כי לא תמשיך לבקר את דו"חות ביוטכנולוגיה, אך היא אינה נסוגה מהדו"חות המתוקנים שהוגשו בסוף ספטמבר

"ברגע ש-KPMG תחתום על הדו"חות המתוקנים תהיה כל הפרשה מאחורינו", העריך לפני שבועיים מנכ"ל הפעילות הישראלית של ביוטכנולוגיה כללית , דב כנר. ואולם החברה ממשיכה לספק הפתעות לשוק ההון, ונראה כי העבודה על הדו"חות המתוקנים היתה האחרונה המשותפת של הצדדים.

ביוטכנולוגיה דיווחה כי ביום ו' הודיעה KPMG שהפירמה לא תמשיך בביקורת דו"חותיה של החברה. עם זאת, אומרים בביוטכנולוגיה כי KPMG לא נסוגה מהדו"חות המתוקנים ל-1999-2001 שעליהם חתמה הפירמה באחרונה. לאור העזיבה המפתיעה, מתעתדת ביוטכנולוגיה למצוא רואי חשבון חדשים לחברה.

מנכ"ל ביוטכנולוגיה, סים פאס, אמר בהודעת החברה כי "אנו מצטערים על החלטתה של KPMG". לדבריו, "ביוטכנולוגיה אינה ערה לאי הסכמות עם KPMG באשר לתיקון לדו"חות 1999-2001. בנוסף, עם השלמת התיקון דיווחה KPMG כי הנהלת ביוטכנולוגיה פעלה בשיתוף פעולה מלא עמה".

פירמת KPMG החליפה באוגוסט את הפירמה הקורסת ארתור אנדרסן, שביקרה לפני כן את דו"חות החברה. בעקבות פרשת אנרון, התפרקה רשת אנדרסן, בלא לחתום על דו"חותיה של ביוטכנולוגיה. בחברה נאלצו לערוך מחדש את הדו"חות לשנים 1999, 2000 ו-2001 ביחד עם KPMG. על רקע זה גם קיבלה החברה התראה למחיקה מהמסחר מרשות ניירות ערך האמריקאית, ה-SEC.

החברה הגישה בסוף ספטמבר את הדו"חות המתוקנים. מהדו"חות עלה כי הכנסות ביוטכנולוגיה ב-2000 עמדו על 80 מיליון דולר ולא על 85 מיליון דולר, כפי שפורסם בדו"חות הקודמים. גם רווחי החברה ב-2000 קוזזו לסנט למניה לעומת 14 סנט בדיווחים הקודמים. בנתוני 1999 ו-2001 לא נרשמו הבדלים משמעותיים. עם זאת, השורה התחתונה של ביוטכנולוגיה במחצית הראשונה של 2002 דווקא נהנתה מהתיקון, ועלתה ל-6 סנט למניה לעומת 5 סנט בדו"חות הקודמים.

המשקיעים לא אהבו את הפרישה המפתיעה של KPMG, והפילו את מניית ביוטכנולוגיה ב-30% לרמה של 2.1 דולרים ובמחזור גבוה יחסית לממוצע בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully