וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות הקמעונאיות והפיננסים הורידו את הדאו ב-1.4%

רן דוידוב

7.10.2002 / 23:00

החשש שהשבתת נמלי החוף המערבי תפגע ברווחי הקמעונאיות ואזהרת רווח של רשת סירס הביאו לירידות חדות במגזר; קרניבל נפלה ב-5.8% מחשש להורדת דירוג האשראי אם תרכוש את P&O פרינסס

שוקי המניות רשמו ירידות שערים זה היום הרביעי ברציפות על רקע עצבנות המשקיעים משביתת הנמלים המתמשכת בחוף המערבי של ארה"ב ומהנאום שיישא בשעות הלילה הנשיא בוש בנוגע למלחמה אפשרית בעיראק. מניות הפיננסים והקמעונות רשמו את הירידות החדות ביותר. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1.4% ואילו מדד הנאסד"ק איבד 1.8%.

מניות הקמעונאיות נפלו על רקע החשש בנוגע לשביתה המתמשכת בנמלי החוף המערבי, שרבים חוששים שתחל להשפיע באופן שלילי על רווחי חברות המגזר. אזהרת רווח של רשת סירס פגעה אף היא במגזר. בקרב מניות הטכנולוגיה נרשמו ירידות חדות במניות השבבים כתוצאה מהורדת דירוג לענף בידי אחד מבנקי ההשקעות, ואילו הורדת המלצה ותחזית לסיסקו פגעה במניות ציוד התקשורת.

סירס רובאק (סימול S), רשת בתי הכלבו האמריקאית, פירסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי. החברה צופה רווח של 80-82 סנט למניה. מנייתה נפלה ב-14.3%. בעקבות סירס ירדה גם הקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב, וול מארט (סימול WMT), ב-2.7%; הום דיפו נפלה 6.2%.

קרייג בארט, מנכ"ל אינטל , יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אמר היום כי הוא אופטימי יותר מתמיד לגבי התאוששות מגזר הטכנולוגיה. בארט צופה כי המשבר הנוכחי יסתיים בתחילת שנת 2003, אולם הוא חושש מהירידה בהשקעות ההון שליוותה את נפילת שוקי המניות.

"אני צופה כי המשבר יסתיים בחלקה המוקדם של 2003. בתחום הטלקום יידרש יותר זמן, אולי סוף 2003 או תחילת 2004", אמר בארט לבאי כנס הטכנולוגיה Etra 2002 בסביליה. "יידרש למגזר הטלקום יותר זמן לפתור את בעיותיו מאשר למגזר המחשבים", אמר.

מניית אינטל עלתה אמנם ב-0.8% אך מגזר השבבים רשם ירידות שערים. פרודנשל פייננשל הוריד היום את דירוג המגזר מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". בנוסף הורידה החברה את המלצתה לשורת חברות בענף. מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה נפל ב-3.1%.

סיסקו , חברת ציוד התקשורת הגדולה בעולם, ירדה ב-4% לאחר שדיוטשה בנק הוריד את תחזית הרווח לרבעון ולשנת הכספים וחתך את מחיר היעד של המניה. לכל רוחב המגזר נרשמות ירידות שערים. אגיר (סימול AGRA) נפלה ב-13.6%.

קרניבל (סימול CCL), חברת השיט האמריקאית, נפלה ב-5.8% לאחר שהודיעה כי הציעה ל-P&O מיזוג שישמור על רישום כפול של החברה הממוזגת בבורסות ניו יורק ולונדון. ביום שישי אישרה נציבות הסחר הפדרלית את שתי הצעות הרכש שהוגשו לפרינסס, האחת של קרניבל, בשליטתו של מיקי אריסון, והאחרת של קריביאן, בשליטת האחים עופר. בעקבות זאת, הודיעה פרינסס כי הצעתה בת 4.9 מיליארד הדולר של קרניבל, היא אטרקטיווית יותר מבחינתה. סוכנות מודי'ס כבר מיהרה להודיע כי תבחן את דירוג האשראי של החברה, וכי הוא עלול לרדת כתוצאה ממחיר מוגזם שתשלם החברה.

רשות ני"ע בארה"ב חוקרת עסקות שנעשו בין AOL טיים וורנר לבין אוקסיג'ן מדיה, בחשד כי ההכנסות מעסקות אלו נרשמו ביותר מחטיבה אחת של AOL וניפחו את השורה העליונה של החטיבות. AOL ירדה ב-5.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully