וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקבי כרמל תפתח יקב ענק באלון תבור בהשקעה של 85 מיליון שקל

מערכת וואלה! בשיתוף יקבי כרמל

3.12.2015 / 9:27

יקבי כרמל תיפרד ממתחם היקב ההיסטורי בראשון לציון ותעלה לפריפריה. גלעד הלוי, יו"ר יקבי כרמל: "החברה בפתחו של עידן חדש עבור היקב ועבור תעשיית היין הישראלית כולה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקבי כרמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

היקב הישראלי הוותיק יקבי כרמל משיק יקב מודרני רחב-ידיים באזור התעשייה אלון תבור. מדובר במפעל חדשני, הגדול מסוגו במזרח התיכון, שיאפשר ביקבוק של מאות אלפי בקבוקי יין בשנה.

היקב המודרני באלון תבור, סמוך לעפולה, משתרע על פני 11,500 מ"ר, ובימים אלה הוא פועל במתכונת הרצה עד להשלמת המעבר ותחילת העבודה המלאה בו במהלך הרבעון הראשון של 2016. תכנון היקב החדש, שנבנה בהשקעה של כ-85 מיליון שקלים, נעשה על ידי החברה הספרדית Aspa המתמחה בתכנון ובבניית היקבים החשובים בעולם. היקב החדש יחליף את הפעילות במתחם ההיסטורי של יקבי כרמל בראשון לציון, אשר יעבור שימור מחמיר וייפתח לציבור בתום הליך פיתוח כאתר בילוי ותיירות, בדומה למתחם התחנה בתל אביב.

"עם הקמת היקב החדש באלון תבור, החברה בפתחו של עידן חדש עבור היקב ועבור תעשיית היין הישראלית כולה", מסר גלעד הלוי, יו"ר יקבי כרמל. "המהלך יגביר את יכולת הייצור והייצוא של היקב ויעלה את איכות היין באמצעות המתקנים החדשניים לבקרה ולשליטה בכל תהליך הייצור. זאת לצד החזון שלנו לתרום לפיתוח האזור כאזור עדיפות לאומי ולפתוח בפריפריה עשרות משרות חדשות". באזור התעשייה אלון תבור פועלת גם אחת המחלבות הגדולות של תנובה, תחנת כוח של חברת החשמל, מפעל רושדי תעשיות מזון, ומפעלים בינוניים וקטנים נוספים.

"היציאה מהעיר אל הפריפריה היא חלק מהחלטה אסטרטגית", הסביר רן דוד, המנכ"ל בפועל של יקבי כרמל. "המתחם היפהפה בראשון לציון צר מלהכיל את תוכניות הפיתוח של החברה והביקושים העולים, בזמן שההתפתחות העירונית סביבו גוברת, ומטבע הדברים מפעל בלב העיר גורם למטרדי רעש וסביבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היעד: 5 מיליון ליטרים בשנה

ביקבי כרמל כיום כ-200 עובדים, כאשר תחת הקבוצה יקב הבית בזיכרון יעקב – שם מתבצע הליך עיבוד הענבים, התסיסה והיישון – כרם קאיומי בגליל התחתון, יקב הבוטיק יתיר שבתל ערד, ומרכז לוגיסטי בבני ברק. היקב החדש צפוי לרכז את הפעילות הלוגיסטית וכן את פעילות הביקבוק של כל הקבוצה, עד לקיבולת אדירה של כ-5 מיליון ליטרים יין בשנה. הייצור צפוי להישאר בזיכרון יעקב, לצד מרכז תרבות היין והמבקרים הפועל ביקב ההיסטורי.

יקבי "כרמל מזרחי" נוסדו במושבות ראשון לציון וזיכרון יעקב, זמן לא רב לאחר שעלו לקרקע בשנת 1882, בתקופת העלייה הראשונה. לאחר כמה ניסיונות של התושבים לגדל תבואה, הם פנו לברון בנימין אדמונד דה רוטשילד בבקשה לעצה, כתורם הקרקע, וזה שלח מומחים שהמליצו על גידול גפנים. היקב בראשון לציון הושלם בשנת 1889, והורחב מספר פעמים בעקבות הגידול בביקוש ובייצור. מאז ועד היום, גאים ביקבי כרמל בעובדה שהיקב לא פספס ולו שנת בציר אחת, בכל התהפוכות שעברו על האזור מימי הטורקים, דרך שתי מלחמות עולם, המנדט הבריטי ותחת חבלי הלידה של מדינת ישראל.

עד 2013 היו יקבי כרמל בבעלות משותפת של אגודת הכורמים, אז נרכשה הבעלות בהם על ידי קבוצת משקיעים בהובלת קרן קדמה קפיטל בראשות אורי עינן, גלעד שביט והיו"ר גלעד הלוי, לפי שווי של כ-130 מיליון שקל. בין המשקיעים בקבוצה ניתן למנות את היהודי-הבריטי ליאו נואי, לשעבר מבעלי בריטיש ישראל, משפחת יסלזון (שהיתה בעבר מבעלי פרומדיקו ובין המשקיעים ב-ICQ) משפחת שוטנסטין, אחת ממשפחות הקמעונאות הגדולות בארה"ב המחזיקה בין השאר ברשת האופנה אמריקן איגל; איש העסקים פייר בסנינו, מראשי יהדות צרפת; ואיש העסקים ריימונד בן שושן.

"אנו בונים כעת את התשתית להרחבת הפעילות בעתיד, על מנת לאפשר לחברה להיות תחרותית יותר בשווקים בארץ ובחו"ל מבחינת כושר הייצור והאיכות", הוסיף דוד. "מותגי היין של יקבי כרמל הם מהאהובים והפופולאריים בשוק הישראלי ובשווקים הכשרים בחו"ל, ואנו מתכוונים לקחת את הניסיון הרב של החברה צעד קדימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גידול בצריכת היין בישראל

על פי נתוני דן אנד ברדסטריט (D&B) יקבי כרמל היא השחקנית החזקה ביותר בשוק היין הישראלי עם נתח של כשליש מהשוק, ואחריה ארבעה יקבים גדולים נוספים: ברקן, רמת הגולן, טפרברג ובנימינה. בשוק המקומי, המגלגל כמיליארד שקל בשנה, פועלים כמה עשרות יקבים מסחריים, ועוד כ-150 יקבי בוטיק. הצריכה בישראל נאמדת בכ-4.5 ליטר לנפש לשנה – בהשוואה לעשרות ליטרים לנפש בשוק האירופאי – אך עם זאת, על פי גורמים בענף היין, הצריכה הישראלית נמצאת במגמת צמיחה עקבית בשני העשורים האחרונים, עם מודעות הולכת וגוברת לתרבות היין.

שתי עונות המכירות החזקות ביותר של היין הישראלי ובכלל זה יין כשר המיוצא לשווקים יהודיים בחו"ל (ארה"ב, אנגליה וצרפת), הן לקראת ראש השנה ופסח. עוד עולה מנתוני D&B כי רוב הצריכה המקומית, כ-80%, היא של יינות ישראליים, והיתר של יינות מיובאים – עדות לאיכות ולהערכה לה זוכה תעשיית היין הישראלית. מותגי יקבי כרמל הם בין הוותיקים והאהובים על החיך הישראלי, החל מתירוש ויין קידוש, דרך סדרות סלקטד ופרייבט קולקשן ועד למותגי הפרימיום של הקבוצה, רובם ככולם זוכי פרסים בינלאומיים יוקרתיים ליין. "פנינו למהפכת איכות ביין הישראלי", מסכם דוד, "היקב המודרני יאפשר ליקבי כרמל לייצר מוצרים נוספים וחדשניים שלא היינו מסוגלים לעשות עד היום, ולפתוח עבור היין הישראלי שווקים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully