וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגה נערכת לסגירת YOU: עובדים בעלי ותק נמוך מ-20 שנה יפוטרו

אילנית חיות

3.12.2015 / 11:52

עובדים בסניפי YOU כבר קיבלו הוראה לארוז את מוצרי הצריכה בסניפים, ולשלוח אותם לסניפי תת-הרשת מגה בעיר בניסיון להתגבר על המחסור בסחורה שם. לעובדים עם בעל ותק נמוך מ-20 שנים יוצע לנסות ולהתקבל לעבודה ברשתות שייקנו את הסניפים

סניף מגה במודיעין, 13 ביולי 2015. ניב אהרונסון
סניף מגה בעיר/ניב אהרונסון

הנהלת מגה מתכוונת לסגור את תת-הרשת YOU בתוך ימים ספורים, ולכל המאוחר עד סוף חודש דצמבר - כך נודע ל"גלובס". עובדים בסניפי YOU כבר קיבלו הוראה לארוז את מוצרי הצריכה בסניפים, ולשלוח אותם לסניפי תת-הרשת מגה בעיר בניסיון להתגבר על המחסור בסחורה שם. במקביל נאמר לעובדי YOU לצמצם הזמנות מספקים למינימום, כיוון שהסניפים ייסגרו בתוך ימים ספורים.

בקרב עובדי רשת YOU, שצפויים לקבל מכתב פיטורים בימים הקרובים, גובר התסכול. ממידע שנמסר לעובדים עולה, כי כל עובד בעל ותק נמוך מ-20 שנים יקבל מכתב פיטורים מיידי. לאותם עובדים מוצע לנסות להתקבל לעבודה ברשתות שיקנו את הסניפים, אם אלו יימכרו. רבים מהעובדים הללו חוששים כי יתקשו למצוא עבודה, לאור גילם ומצוקת התעסוקה בסביבת הסניפים הנסגרים. הדבר נכון במיוחד בפריפריה, ולאור זאת שאין כל ודאות, כי הסניפים אכן יימכרו לרשתות מזון אחרות.

יו"ר הוועד מגבה את בעלי המניות

מחר (ו') אמורה רשת מגה להעביר תשלום לספקים בהיקף של 70-100 מיליון שקל. במגה אומרים, כי התשלום יועבר. העברת התשלום היא תנאי הכרחי לכך שספקים ימשיכו להזרים סחורה לרשת. מרבית הספקים אינם מוכנים להגדיל את החשיפה שלהם למגה, ואם הסכומים לא יועברו - הם יעצרו את אספקת הסחורה.

להערכת אחד הספקים, "מגה תעביר מחר את הכסף, כי הם מנסים למכור את YOU. אי-העברה תחבל להם במכירה. אם הם לא היו מתכננים להעביר, הם היו הולכים כבר לבית המשפט. הסכום שהם הולכים להעביר מחר יותר גבוה ממה שהם יקבלו עבור כל רשת YOU".

בתוך כך, גוברת הביקורת על בעלי המניות של אלון רבוע כחול. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", עובדים במגה טוענים, כי בעלי המניות הוליכו אותם שולל והסתירו מהם מידע על היקף החובות של הרשת. מידע זה התברר להם כשבוע אחרי החתימה על ההסכם עם העובדים, ולאחר שהנהלת מגה פנתה לבית המשפט בבקשה להסדר חוב.

"כשיש כסף - הגדולים בולעים; וכשיש משבר - לוקחים מהקטנים", אמרו עובדי מגה. למרות זאת, יו"ר ועד עובדי הרשת, אייל אלי, ממשיך לגבות את בעלי המניות.

להערכת אחד הספקים, מגה תעביר להם מחר את הכסף, "כי הם מנסים למכור את YOU. אי-העברה תחבל להם במכירה. אם הם לא היו מתכננים להעביר, הם היו הולכים כבר לבית המשפט. הסכום שהם הולכים להעביר מחר יותר גבוה ממה שהם יקבלו עבור כל רשת YOU".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully