וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום חגיגת הקניות: בלאק פריידי בירידה - סייבר מאנדי זינק

רם הדר גולדשמידט

3.12.2015 / 15:45

מסיכומי נתוני המכירות של ימי הקנייה החגיגיים בסוף השבוע האחרון עולה כי בסך הכל הכללי ירדו המכירות לעומת השנה שעברה. המכירות בבלאק פריידי ירדו ל-1.8 מיליארד דולר בעוד הסייבר מאנדיי היה החזק בהיסטוריה בארה"ב

בלאק פריידי. AP
בלאק פריידי/AP

סוף השבוע של המכירות הגדולות בארה"ב הסתיים ביום שני האחרון. החגיגה החלה למעשה כבר בתחילת השבוע שעבר עם מכירות מקדימות, המשיכה במכירות חג ההודייה (Black Friday ) שגלש לתוך שבת והוצמד להתחלה מוקדמת של מכירות ה- סייבר מאנדי.

סה"כ המכירות בחנויות (הפיזיות), ערב חג ההודייה פחתו מכ-2 מיליארד דולר בשנה שעברה לכ-1.8 מיליארד דולר. בבלאק פריידי עצמו עמדו המכירות על כ- 10.4 מיליארד דולר מול 11.6 מיליארד דולר בשנה שעברה (לא כולל אונליין). ממוצע סל המכירה במהלך יום השישי השחור עמד על כ- 128 דולר כשבסייבר מאנדי הממוצע עמד על 134 דולר מאונליין כאשר בשני המקרים מדובר בירידה ממכירות מקבילות בשנה קודמת שעמדו על 129.5 דולר ו- 137 דולר בהתאמה

התנועה אל אתרי המכירות הגיעה בעיקרה מהמובייל ועמדה על כ- 57% אחוז (44.7% סמארטפונים, 12.5% טאבלטים), מה שמשקף עלייה של כ-15% משנה שעברה. המכירות, עדיין לא תואמות את התנועה ועומדות על כ- 36% מהמובייל (20.6% מהסמארטפונים, 15.5% מהטאבלטים) שמשקף עלייה של כ- 30% משנה קודמת - אך עדיין מוכיח כי אנשים מחפשים במובייל ורוכשים בסוף מהנייח.

בסייבר מאנדיי ספציפית יותר מרבע מהמכירות נעשו מסמארטפונים שייצרו כ- 799 מיליוני דולרים במכירות מתוכם מערכת ההפעלה של אפל היתה המנצחת המובהקת עם כ- 575 מיליוני דולרים שנרכשו דרכה אל מול 219 מיליוני דולרים שנרכשו באמצעות אנדרואיד. תוצאה מפתיעה בייחוד לאור כמות המשתמשים בכל מערכת. למרות זאת הדבר יכול להיות מוסבר באופי קהל המשתמשים ופלח השוק שאליו אפל פונה (מחיר שווה, אך לא לכל נפש).

מכירות האונליין של סייבר הגיעו לשיא של כ-3 מיליארד דולרים (לפי Adobe) עלייה של כ-16% ממכירות שנה שעברה מה שהופך את זה ליום מכירות האונליין הכי גדול שהיה עד כה בארה"ב (אך לא קרוב לשיאו של חג הרווקים 11/11).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully