וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "האוצר ישלם את עלויות הביטוח הסיעודי לשנת 2016"

ב-2011 הוחלט לבטל את הפוליסות הסיעודיות הקבוצתיות עד 2013וחייב את המדינה למצוא פתרון. המדינה התמהמה ובינתיים חברות הביטוח החלו לבטל ביטוחים של 1.2 מיליון איש מתוכם כ-230 אלף איש בני 60 ומעלה. האוצר: "נקים צוות שייתן פתרונות תוך 90 יום"

הסכם בין האוצר להסתדרות: "נקלוט עשרות אלפי עובדי קבלן בשנה הקרובה". עומר מירון
הסכם בין האוצר להסתדרות: "נקלוט עשרות אלפי עובדי קבלן בשנה הקרובה"/עומר מירון

במסיבת עיתונאים שערכו היום שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות משה כחלון בירושלים אמר כחלון כי: "אנחנו לא ננטוש את הזקנים, את ההורים שלנו, כמו שההורים שלנו לא נטשו אותנו. לכן בעצה אחת עם ניסנקורן לקחנו אחריות ונישא בעלויות הביטוח הסיעודי לשנת 2016 כדי שאף קשיש לא יהיה סיעודי חסר אמצעים".

כחלון אמר כי משרד אוצר תחת כהונתו הוא משרד עם אוריינטציה שדואגת לקשישים. "נקים צוות שייתן פתרונות תוך 90 יום. לא מקובל שמישהו מגיע לגיל 60 ואומרים לו אתה לא מבוטח. צריכים להיות אנושיים, גילינו אנושיות ונמשיך לגלות אנושיות", סיכם כחלון.

"אני חושב ששר האוצר הוא שר חברתי והוא מוכיח את זה שוב ושוב", אמר ניסנקורן. "ראינו את זה גם בנושא עובדי הקבלן. הוא לקח איתי גם את נושא הסיעוד והלך איתי יד ביד".

ניסנקורן הוסיף כי "אפשרנו את מי שנפלט מהביטוח הסיעודי להצטרף לקופות החולים וכפי ששר האוצר אמר – המדינה תישא בעלויות בשנת 2016. נשים את הנושא במרכז ונגיע לפתרון. עם כחלון אפשר להסכים כמעט על כל דבר".

ב-2011 החליט המפקח על הביטוח דאז, פרופ'. עודד שריג על ביטול הפוליסות הסיעודיות הקבוצתיות שלא במסגרת קופות החולים עד שנת 2013, בטענה שהן גורמות להפסדים.

שני שלישים מהציבור בישראל מבוטחים בביטוח סיעודי פרטי או קבוצתי דרך קופות החולים, ארגוני העובדים או ארגוני גמלאים. על פי הנחייתו של שריג היה על המדינה למצוא פתרון לאותם אנשים שייפלטו מהביטוח, בהם אנשים בגיל מתקדם, עד לכניסתה לתוקף של ההנחיה. אלא שהפתרון לא נמצא ובינתיים חברות הביטוח החלו בביטול הביטוחים של 1.2 מיליון איש מתוכם כ-230 אלף איש בני 60 ומעלה.

בשנה האחרונה נערכו דיונים בנושא והמפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, אף הציעה פיתרון לפיו המבוטחים שבוטחו בביטוח פרטי או קבוצתי יעברו לקופות החולים.

במקביל בהסתדרות דרשו כי יישון ההוראה יידחה בשנה עד למציאת פתרון שלא יותיר אנשים ששילמו עשרות אלפי שקלים במשך שנים, ללא ביטוח ובאחרונה אף איימו כי אם לא יימצא פתרון המצב עלול להגיע לכדי השבתת המשק.

עדכון ראשון 9:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully