וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל קלינטון מארגן קבוצת משקיעים לרכישת בנק דיסקונט

סמי פרץ

8.10.2002 / 7:15

סטיוארט אייזנשטט, לשעבר תת מזכיר המדינה האמריקאי, מעוניין לגייס כמה משקיעים מוסדיים גדולים לרכישת השליטה בדיסקונט מידי המדינה



תת מזכיר המדינה האמריקאי בממשל קלינטון, סטיוארט אייזנשטט, מארגן קבוצת משקיעים שמתכוונת להתמודד על רכישת השליטה בבנק דיסקונט - כך אמרו מקורות פיננסיים בכירים. בעת כהונתה של מזכירת המדינה, מדלן אולברייט, שימש איזנשטט תת מזכיר לענייני כלכלה. בשנים האחרונות עסק בין היתר בתיווך בין הארגונים היהודיים לבנקים השווייציים בסוגיית פיקדונות של אנשים שנספו בשואה. אייזנשטט נחשב לידיד ישראל. שני בניו למדו בישראל והתגוררו בה.



על פי המקורות, אייזנשטט מעוניין לגייס כמה משקיעים מוסדיים גדולים לרכישת השליטה בבנק דיסקונט מידי המדינה. שר האוצר, סילבן שלום, הביע בעבר את תמיכתו במציאת קונה לבנק דיסקונט כולו על פני מכירה של בנק דיסקונט ניו יורק בלבד. שלום סבור כי מכירה של הבנק כולו נכונה יותר, וכי מכירה של דיסקונט ניו יורק בלבד עלולה להחליש את בנק דיסקונט ולהקשות על מציאת קונה לבנק בעתיד.



מתיו ברונפמן, בנו של אדגר ברונפמן, הביע לפני כמה חודשים את רצונו לרכוש את בנק דיסקונט בשלמותו. ואולם על אף ששלח מכתב למשרד האוצר ובו הצהיר על כוונותיו, לא חלו מאז התפתחויות בעניין. את ברונפמן מייצג עו"ד יעקב נאמן, שר האוצר לשעבר, המיודד גם עם אייזנשטט.



בשלב זה ממשיך בנק דיסקונט בראשות היו"ר, אריה מינטקביץ, לקדם את הליכי המכירה של דיסקונט ניו יורק בשלמותו או בחלקו. זאת, על אף שמשרד האוצר ונכסים מ.י עדיין לא אישרו צעד זה. למינטקביץ ניתן אור ירוק לבצע את הבדיקות הנדרשות כדי למכור את דיסקונט ניו יורק, אך הוא גם התבקש להגיש למשרד האוצר ולנכסים מ.י תוכנית מפורטת בנוגע לשימוש שמתכוון הבנק לעשות בתמורת המכירה.



במשרד האוצר מודאגים ממצבו של בנק דיסקונט ומעוניינים לקדם את פתרון בעיית ההון שלו בהקדם, אם כי שוללים מכל וכל את האפשרות שהמדינה תזרים לו כסף כדי לשפר את הונו. ההון העצמי של הבנק מסתכם בכ-5 מיליארד שקל, והוא נסחר בבורסה לפי שווי של 2.3 מיליארד שקל בלבד. כדי לרכוש את גרעין השליטה בבנק (שיעור מינימלי של 30% מהונו) נדרש לפי ההון העצמי סכום של 310 מיליון דולר. עם זאת ההערכות הן כי בשל מצבו של הבנק תסכים המדינה למכור אותו תמורת סכום נמוך יותר. שוויה של החברה הבת דיסקונט ניו יורק מוערך ב-800-600 מיליון דולר (100%) אף שהונה העצמי מסתכם ב-530 מיליון דולר.



באוצר הכחישו אתמול כי התקיימו פגישות עם אייזנשטט בעניין מכירת בנק דיסקונט. לדברי מקור בכיר במשרד, האופציה המועדפת על שלום היא מכירת דיסקונט בשלמותו, אך בשלב זה אין מועמד ממשי לרכישת הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully