וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע מבקשת לחקור את עורכי הדין של משב מקבוצת פלד-גבעוני

אסף ברגרפרוינד

8.10.2002 / 7:27

משרד מ. זליגמן הוציא בשעתו חוות דעת משפטית לרפי פלד, ובה הזהיר אותו כי עסקת האופציה בין חברות משב וחייל עשויה להיות בלתי חוקית



במסגרת חקירה שמנהלת רשות ניירות ערך נגד בעלי העניין בקבוצת פלד-גבעוני דרשה הרשות לחקור עורכי דין ממשרד מ.זליגמן ושות', שנתנו שירותים משפטיים לחברת משב תעשיות קרור מהקבוצה. באמצעות חקירת עורכי הדין מבקשת הרשות לקבל מסמכים שונים הקשורים לחברה. עו"ד גבי הייק ממשרד זליגמן מסר לרשות בתגובה כי המידע שבו מעוניינת הרשות יימסר לה רק לאחר שחברת משב תוותר על חיסיון עו"ד-לקוח הקיים בין הצדדים.



בעקבות תגובתו של עו"ד הייק פנתה הרשות לרו"ח אוריאל להב, המשמש מנהל מיוחד של משב שמצויה בהליך הקפאת הליכים, בבקשה להסיר את חיסיון עו"ד-לקוח של החברה מול יועציה המשפטיים. מדובר בחיסיון החל על מסמכים שהוחלפו בין חברת משב או מי מטעמה לבין כל אחד מעורכי הדין ממשרד מ.זליגמן, בקשר לייעוץ המשפטי שניתן לחברה מדצמבר 2001 ועד היום.



בעקבות דרישת הרשות כי החברה תוותר על החיסיון הקיים בינה לבין משרד עו"ד זליגמן, הגיש אתמול רו"ח להב בקשה לקבלת הוראות מבית המשפט בנוגע לדרישת הרשות. בבקשתו ציין להב כי לצד הצורך בבירור העניינים הנחקרים על ידי רשות ניירות ערך, יש לו חובה להבטיח כי החברה לא תיפגע כתוצאה מהסרת החסינות.



רו"ח להב כתב בבקשה שהגיש לבית המשפט כי החברה נמצאת תחת הליך של הקפאת הליכים משפטיים, וההשלכות מהחקירה עלולות להשפיע על עליה ולפגוע בנושיה כשתסתיים תקופת ההקפאה. לפיכך אמר להב כי לדעתו אין הוא רשאי להיעתר לבקשת הרשות לפני שיתקיים דיון בעניין בבית המשפט ויישמעו טענות כל הצדדים.



משרד זליגמן הוציא בשעתו חוות דעת משפטית לרפי פלד, ובה הזהיר אותו כי עסקת האופציה בין חברות משב וחייל עשויה להיות בלתי חוקית. המשרד הוציא את חוות הדעת ביום שבו רכשה חייל את פויכטונגר השקעות , ומשב העניקה את אופציית המכר.



בחוות הדעת נכתב כי מימוש מלוא אופציית המכר לא יעמוד בחוק החברות ובחוק ההגבלים העסקיים, אם לא יבוצעו פעולות מסוימות כמו פנייה לממונה על ההגבלים העסקיים, פרסום הצעת רכש או מכירת מניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully