וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען הראשי: לקדם השקעות זרות - גם במחיר הוצאת ידע מישראל

8.10.2002 / 7:54

אלי אופר: נבחנת הקמת קרנות בהיקפים של כ-200 מ' ד' בהשקעה שווה עם חברות רב-לאומיות והנפקת אג"ח למימון השקעות במו"פ





"המדען הראשי אינו יכול להתעלם מהאבטלה", אמר אופר בהמשך, בהתייחסו להצעה של מנכ"ל מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, לקדם תעסוקה של מובטלי היי-טק בהשקעה משותפת של הממשלה והחברות הגדולות, הצעה שבה הביע תמיכה עקרונית. שיתוף הפעולה מבחינתו לא יתבסס על התקציב הנוכחי של המדען הראשי, אלא על תקציב נוסף.



פגישה בעניין זה מתוכננת להיערך בשבוע הבא בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי. אחד הרעיונות שייבדקו הוא ליזום תוכנית שבמסגרתה תשקיע המדינה 100 מיליון דולר והתעשיות ישקיעו 150 מיליון דולר. בכך ניתן יהיה לקדם פרויקטי מו"פ בתחומים עתידיים, שכיום נדחים מהיעדר תקציב.



אופר העריך כי יציאתה של ישראל מהמשבר בתחום ההיי-טק תהיה מאוחרת ביחס לשאר העולם, עקב מצבה הביטחוני. לפיכך קיים חשש שעם תחילת ההתאוששות העולמית, יעזבו מהנדסים רבים את ישראל למערב אירופה ולארה"ב. "זו סכנה אמיתית", התריע.



כדי למקד את כספי התמיכה במו"פ לאפיקים שבהם יש לישראל יתרון יחסי, אמר אופר כי יעניק עדיפות לתעשיות המידע, הביוטכנולוגיה והננו-טכנולוגיה. העדפה זו תתבטא בהקצאת מענקים בשיעורים הגבוהים ביותר לפרויקטים בתחומים אלה או בהקצאה מיוחדת בעבורם מתוך מסגרת תקציבו. ועדת המחקר, שמינויה התעכב כמה חודשים, תתחיל היום את עבודתה על פי אישור היועצים המשפטיים של משרדי האוצר והתמ"ס.



על מכרז החממות הביוטכנולוגיות אמר אופר כי נמשכים המגעים לחתימה על המסמכים שיאפשרו את הקמת שתי החממות על ידי הקבוצות הזוכות - קבוצת האחים עופר שתקים את החממה ברחובות וקבוצת האחים זיסאפל שתקים את החממה בירושלים.



לסיכום אמר אופר כי הוא פועל להקמת צוות בין-משרדי שיטפל באסטרטגיה של המו"פ בישראל ובקידומו משלב החינוך בבתי הספר דרך מוסדות המחקר האקדמיים ועד היישום התעשייתי. הצוות שיכלול על פי הצעתו נציגים ממשרדי האוצר, המדע, התמ"ס והחינוך יידרש להמליץ, בין השאר, מהו השיעור מהתל"ג שצריכה המדינה להשקיע במו"פ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully