וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופחתה הערבות הנדרשת לכניסה לחדרי מידע על בזק

הדר חורש

8.10.2002 / 8:06

הערבות הופחתה מ-40 מיליון שקל ל-15 מיליון שקל; בחינת היכולת הפיננסית של המועמדים תיעשה לאחר הכניסה לחדרי המידע - שמתעכבת בשל המו"מ עם שמרוק



רשות החברות הפחיתה את דמי הערבות הנדרשים מהמועמדים לרכישת השליטה בבזק , כתנאי לכניסה לחדרי המידע. מנהל יחידת ההפרטה ברשות החברות, עופר טרמצ'י, מסר אתמול למועמדים כי בכוונת הרשות להפחית את הערבות הנדרשת מ-40 מיליון שקל ל-15 מיליון שקל. כמו כן הסכימה הרשות לדחות את בחינת היכולת הפיננסית של המועמדים לאחר הכניסה לחדרי המידע.



בחדרי המידע אמורים המועמדים לקבל מידע מפורט על עסקיה של בזק. כניסת המועמדים לחדרי המידע התאחרה לאחר ששירות הביטחון הכללי עיכב את ביצוע הבדיקות הנדרשות. בשבוע שעבר מסר השירות כי הבדיקה הושלמה, ובעקבות ההודעה הוחלט על פתיחת חדרי המידע לקראת סוף נובמבר.



בשבועות הקרובים תשלים רשות החברות בדיקות נוספות לגבי המועמדים. בין היתר תיבדק אפשרות לניגודי אינטרסים בין החברות המציעות לרכוש את בזק לבין עסקי החברה, וכן עניינים הקשורים לטוהר מידות ויושרה של המועמדים.



ככל הידוע אין לאיש מהמועמדים בעיית ניגוד אינטרסים או טוהר מידות. החברות שהכריזו על מועמדותן הן: החברה לישראל, פולאר השקעות, יורוקום, קרן ההשקעות איפאקס וקבוצה המיוצגת על ידי יצחק קאול, דני רוזן ומשרד עו"ד גרוס-חודק. אפריקה ישראל וחברת PCCW מהונג קונג הודיעו על פרישתן מהמכרז. קבוצת משותפת לאיש העסקים חיים סבן וחברת ההשקעות שמרוק מבקשת להצטרף למכרז, אך עדיין לא קיבלה אישור לכך.



הקבוצה עדיין לא צורפה למועמדים מכיוון ששמרוק התחייבה, כאשר רכשה מחצית ממניות פלאפון, לא להשתתף במכרז על בזק.



רשות החברות הודיעה לשמרוק כי ניתן יהיה לצרף אותה למכרז בכל זאת, אם תתחייב למכור את מניותיה בפלאפון לזוכה במכרז בזק, על פי מחיר שייקבע על ידי שמאי מטעם הממשלה. שמרוק אינה מסכימה לתנאים, והיא מנהלת מו"מ לשינויים בתנאי הצטרפותה למכרז. מקורבים למו"מ אמרו כי הכניסה לחדרי המידע לא תתאפשר למועמדים לפני שיוחלט בעניין צירופה של קבוצת שמרוק-סבן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully