וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטר 200 השקלים החדש ייכנס למחזור בשבוע הבא

16.12.2015 / 12:39

צבעו של השטר החדש כחול והוא נושא את תמונתו של המשורר נתן אלתרמן. השר אריה דרעי דרש בעבר לעצור את הדפסת השטר מכיוון שסידרת השטרות החדשה אינה כוללת תמונות של משוררים ממוצא מזרחי

שטר 200 חדש. רוני כנפו
השטר החדש/רוני כנפו

השטר החדש בערך 200 שקל, השני בסדרת השטרות החדשה ייכנס למחזור ביום רביעי הבא (ה-23 בדצמבר). במסגרת הנפקת השטר החדש נדרשו מפעילי המכונות האוטומטיות להשלים את כיול המכונות למכירת מוצרים ולספירת שטרות באמצעות תוכנה מתאימה לזיהוי שטר ה-200 שקל מהסדרה החדשה. צבעו של השטר החדש כחול והוא נושא את דמותו של המשורר נתן אלתרמן.

ההודעה על השטר החדש עוררה סערה כאשרשר הפריפריה ופיתוח הנגב והגליל אריה דרעי דרש לעצור את הדפסת השטרות מכיוון שעל אף שטר בסדרת השטרות החדשים לא מופיע אף משורר ממוצא מזרחי. "ההחלטה להנציח משוררים מבני עדות המזרח על שטרות כסף במדינת ישראל אינה מקוימת. בני עדות המזרח מהווים כמחצית מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל, ואין זה ראוי והוגן שימתינו עוד עשרות שנים עד לסדרת השטרות הבאה. כבר 67 שנים שאין ייצוג הולם לציבור המזרחי בהתאם למשקלו הפרופורציונלי באוכלוסייה, בכל הקשור לסמלי המדינה, בוועדות הפרסים השונות ובתוכניות הלימודים", טען דרעי. השר הציע את המשוררת ברכה סרי או את הפייטן רבי דוד בוזגלו כאופציות ראויות לפרסום על גבי השטרות.

דרעי אף הזכיר כי בישיבת הממשלה בה אושרו השטרות החדשים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מסכים אם האומרים שיש מקום לייצוג משוררים ממוצא מזרחי על גבי השטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully