וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוז ואקוסטאר מציעות ויתורים בתנאי המיזוג כדי לקבל את אישור הרשויות

דפנה מאור

8.10.2002 / 9:27

אקוסטאר מציעה למכור קיבולת שידור שתאפשר למתחרה שלישית לפעול בשוק הלוויינים, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



חברות הלוויין האמריקאיות אקוסטאר ויוז מתכננות להציע ויתורים בתנאי המיזוג ביניהן במטרה לקבל את אישור הרשויות למיזוג ששוויו 18 מיליארד דולר, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". משרד המשפטים ונציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב צפויים לדחות את הבקשה למיזוג בשל חשש מפגיעה בתחרות ובצרכנים בשוק הטלוויזיה בלוויין.



הוויתורים אותן מציעות החברות הן מכירת קיבולת שידור שתאפשר למתחרה שלישית לפעול בשוק הלוויינים. נקודה זו היא סלע המחלוקת העיקרי באישור המיזוג, שכן אקוסטאר ויוז הן המתחרות היחידות באזורים רבים בארה"ב, בהם אין גישה לחברות הכבלים. השתיים פנו במכתב ליו"ר ה-FCC בבקשה לדחות את ההצבעה על המיזוג, שהיתה אמורה להתקיים השבוע. החברות נמצאות במהלך הצעה לשינוי מבני שתוגש למשרד המשפטים בארה"ב -28 באוקטובר.



אקוסטאר (סימול DISH), המפעילה את דיש נטוורקס, רשת הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, חתמה באוקטובר 2001 על הסכם לרכישת מתחרתה הגדולה יוז (סימול GMH), המפעילה את רשת דיירקטי.וי, תמורת 25 מיליארד דולר במניות, סכום שהצטמצם בינתיים ל-11.2 מיליארד דולר. הסכם המיזוג הושג לאחר מאבק ממושך בו ניסתה ניוז קורפ, חברת המדיה של רופרט מרדוק, לרכוש את יוז, הנשלטת על ידי ג'נרל מוטורס.



חברות הלוויין טוענות כי מיזוג הוא הדרך היחידה בה יוכלו להתחרות נגד חברות הכבלים, השולטות ב-80% משוק הטלוויזיה בתשלום בארה"ב, וכי המיזוג ישפר את איכות התוכניות שלהן. לאחרונה הציעה חברת הכבלים כייבלוויז'ן לרכוש חלק מנכסיה של אקוסטאר בניסיון לשפר את סיכויי האישור למיזוג. כמו כן טוענות אקוסטאר ויוז כי בשווקים בהן מתחרות חברות הלוויין מול חברות הכבלים, נהנים הצופים מדמי מנוי נמוכים יותר עבור שידורי הכבלים.



גורלו של המיזוג ישפיע גם על חברות אחרות, ביניהן NDS וגילת לוויינים הישראליות. אקוסטאר היתה משקיעת מיעוט במיזם סטארבנד של גילת לוויינים. לאחר שאקוסטאר חתמה על הסכם מיזוג עם מתחרתה יוז היא החליטה לסגת מסטארבנד. גילת תבעה את אקוסטאר בטענה כי האחרונה לא העבירה לה הכנסות ונתונים אודות לקוחות לאחר פירוק המיזם, וכי אקוסטאר דחפה אותה לפשיטת רגל כדי לקדם את אישור רכישתה של יוז. ביוני יושב הסכסוך בין השתיים באמצעות פשרה שלפיה תעביר אקוסטאר תשלומים לגילת.



דיירקטי.וי היתה אחת מלקוחותיה הגדולים של NDS, המייצרת תוכנות לממירים. המיזוג שהוכרז עורר הערכות כי מתחרתה של NDS וספקיתה של אקוסטאר, קודלסקי, תתפוס את מקומה של NDS לאחר המיזוג. ביטול המיזוג יכול להביא לכך ש-NDS לא תאבד את הלקוחה הגדולה שלה, לפי הערכות של רפי קסטן, מנכ"ל NDS ישראל. דיירקטי.וי תבעה את NDS על שימוש לא חוקי בסודות מסחריים. לטענת NDS נועדה התביעה לשמש את דיירקטי.וי בשימוש עתידי בנכסים רוחניים של NDS. תסבוכת נוספת בסיפור מהווה העובדה כי NDS נשלטת על ידי ניוז קורפ, המתנגדת למיזוג, כאמור. תביעה נוספת העומדת בפני NDS בימים אלה היא זו שהגישה אקוסטאר, הטוענת כי NDS זייפה כרטיסים לממירים שלה, ואפשרה בכך קליטה פירטית של שידוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully