וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנתוני פולק סוגר עם צבייר עסקה מחוץ לבורסה ומחוץ לכותלי בית המשפט

יורם גביזון

8.10.2002 / 9:43



שעות ספורות לאחר שפורסמה כוונתה של חברת ניהול קרנות הנאמנות לאומי פיא לתבוע את מנהליה של רוגוזין על חלקם בהתמוטטות החברה, מודיע בעל שליטה אחר בחברה ציבורית על החלטתו לפתור מחלוקות פוטנציאליות עם לאומי פיא מחוץ לכותלי בית המשפט, ומכיסו הפרטי.



אנתוני פולק, בעל השליטה בחברת איי.אס.אי שמפעילה מכללות פרטיות, רכש שלשום מלאומי פיא את הזכויות והעילות לתביעה נגד החברה, נושאי משרה ובעלי שליטה בה תמורת 1.05 שקל למניה ובתמורה כוללת של 753 אלף שקל.



סטנפורד ניהול, חברה בשליטתו של פולק, רכשה במקביל את כל המניות שהוחזקו על ידי קרנות פיא תמורת 50 אגורות למניה ובתמורה ל-358 אלף שקל, כך שבסך הכל השקיע פולק 1.1 מיליון שקל. כלומר, 1.55 שקל למניה, בהשוואה למחיר בורסה של 28 אגורות למניה ברכישת חלקה של פיא בחברה שבשליטתו ובהשתק של תביעות נגדו או נגד החברה ובעלי משרה ושליטה בה



פולק אינו חושש בעלמא מפני תביעה או טענה מלאומי פיא. מנכ"ל לאומי פיא מיקי צבייר הביע את חוסר שביעות רצונו מהחלטה שהתקבלה באפריל 2002 באסיפת בעלי המניות של החברה, שבה אושר שיפוי של 2.5 מיליון דולר לכל דירקטור בחברה. בהתחשב בעובדה שההון העצמי של איי.אס.אי הסתכם נכון ליום קבלת ההחלטה ב-4.2 מיליון שקל ומאזנה מסתכם ב-50 מיליון שקל, נראה פיצוי זה חריג מעט.



ההחלטה התקבלה בקולה של ורדה ליבני, שהיתה בעלת השליטה בחברה לפני שמכרה אותה לפולק ומיכאל זלקינד. הצבעתה של ליבני עוררה תרעומת בקרב בעלי מניות המיעוט, שחזו כיצד שווי החברה קורסת משיא של 180 מיליון שקל ביוני 98' ל-2.3 מיליון שקל נכון להיום.



הצורך בשיפוי כה חריג גם הוא לא נולד בחלל ריק. איי.אס.אי נקלעה לשערוריית התארים הפיקטיוויים. נשיא החברה יהונתן שטריקס, יועץ של החברה אברהם אבן חן, וכן 3 רכזים נעצרו בסוף 2001 בחשד לזיוף, מרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. משטרת ישראל שחקרה את הפרשה חשדה כי תלמידים באיי.אס.אי נהגו לרכוש תארים באלפי שקלים כדי לגרום להעלאת שכרם. באחרונה החליטה המדינה שלא להעניק לבוגרי אוניברסיטת לטביה תואר אקדמי, השקול לתואר מוכר ישראלי.



בעקבות מדיניות המועצה להשכלה גבוהה כלפי שלוחות המכללות הזרות, היתה ירידה חדה בהכנסותיה של החברה. איי.אס.אי הפסידה 7.3 מיליון שקל במחזור של 11.1 מיליון שקל ברבעון השני של 2002, בהשוואה להפסד של 4.6 מיליון שקל במחזור של 29.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully