וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכני הביטוח: "הפיצוי על נזקי מלחמה בישראל - לא ריאלי"

שלומי שפר

8.10.2002 / 9:56

נשיא לשכת סוכני הביטוח קורא לח"כ לאלץ את מס רכוש לשנות את התקנות הקיימות בגין תשלום נזקי מלחמה ולדרוש ממס רכוש להעלות את תקרת הפיצוי לפי שלושה מהתקרה הנוכחית



"במקרה של התקפת טילים על ישראל, אין סיכוי לאזרח שהתכולה שבביתו תיפגע לזכות בפיצוי נאות", כך אמר נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל, יוסי מנור. לדבריו, מרבית הנפגעים יאבדו חלק מערכו הריאלי של הרכוש שבידם. "תקנות מס רכוש אינן ריאליות והפיצוי על נזקי מלחמה בישראל הוא ברמה של מדינת עוני", הוא אומר.



לדברי מנור, הסכומים שמציע מס רכוש לאזרחים בגין נזקי מלחמה רחוקים מאוד מערכם בפועל. "יש להתפלא שאף אחד מחברי הכנסת לא עמד עדיין על מחדל זה, ובשתיקתו הוא מפקיר את האזרח בידי פקידים ומעריכים של מס רכוש, שעלולים להותיר אותו בשעתו הקשה עירום ועריה", אמר מנור. מנור קורא לחברי הכנסת לאלץ את מס רכוש לשנות את התקנות הקיימות בגין תשלום נזקי מלחמה ולדרוש ממס רכוש להעלות את תקרת הפיצוי לפי שלושה מהתקרה הנוכחית.



לדברי מנור, האזרחים בישראל משלמים כיום מסים בשיעור הגבוה מבין המדינות המפותחות והציוד הנרכש בישראל הוא ברמה גבוהה. לפיכך הוא תוהה מדוע אין מס רכוש מעריך את תכולת הדירה בערך המלא, כחדשים לצורך רכישה. כלומר, מס רכוש מפצה את האזרחים רק לפי השווי הנוכחי של הרכוש, ולא מעניק פיצוי לפי שוויו של רכוש חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully