וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מאיימת להשבית הרשויות המקומיות עקב מיסוי ההפרשות לקופה"ג

חיים ביאור

8.10.2002 / 10:07

האוצר: בשל המעבר של עובדי הרשויות למסלול של פנסיה צוברת, שבו ההפקדות פטורות ממס, אין הצדקה שהעובדים ייהנו מפטור כפול ממס



החל ביום שלישי בשבוע הבא יוטל מס על הפרשות המעסיקים במגזר השלטון המקומי לקופות הגמל של העובדים; חלקו של העובד ימשיך להיות פטור ממס. הסתדרות הפקידים מתנגדת להטלת המס ומאיימת להשבית את הרשויות המקומיות החל ביום ראשון הבא.



הטלת המס כלולה בתקנה 19 ב' ו-ג' שאותה עומד להפעיל האוצר, והנוגעת ל-100 אלף עובדי הרשויות המקומיות, המועצות האזוריות והמועצות הדתיות. בנימין נתניהו אישר את התקנה ב-99' בעת ששימש גם שר האוצר; מאז קבע האוצר שלושה מועדים להפעלת התקנה, אך עקב הלחצים שהפעילה הסתדרות הפקידים, שגם איימה בשביתה, נדחה יישומה.



כיום מפריש העובד לקופת הגמל 1% משכרו, והמעסיק מפריש שיעור דומה. בחלק מהרשויות המקומיות והמועצות האזוריות ההפרשה גבוהה יותר - 2% של העובד ו-2% של המעסיק. עד כה היתה ההפרשה פטורה במס.



באוצר אמרו כי בשל המעבר של עובדי הרשויות למסלול של פנסיה צוברת, שבו ההפקדות פטורות ממס, אין הצדקה שהעובדים ייהנו מפטור כפול ממס.



מזכיר חטיבת עובדי השלטון המקומי בהסתדרות הפקידים, יצחק רוכברגר, אמר כי הטלת המס היא הפרה של ההסכם הקיבוצי שתגרום לפגיעה במצבם הכלכלי של העובדים. לדבריו, אם עד סוף השבוע האוצר לא יודיע כי הוא חוזר בו מכוונתו להפעיל את התקנה, ישבתו עובדי השלטון המקומי החל ביום ראשון: אשפה לא תיאסף, משרדי הרשויות המקומיות, המועצות האזוריות והדתיות ייסגרו לקהל, הפיקוח העירוני ומינהל ההנדסה לא יפעלו, ולא יוטלו קנסות על עבירות חנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully