וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה יכריע מחר בסוגיית פעילות המטוסים הגדולים באילת

זוהר בלומנקרנץ

8.10.2002 / 10:06

סנה החליט למנוע פעילותם לאחר בדיקה שהעלתה כי המסלול באילת אינו עומד בתקן הבינלאומי למטוסים אלו; גורמי תעופה ותיירות בעיר מתחו ביקורת על ההחלטה, ולפיכך הוחלט על הקמת הוועדה



שר התחבורה, אפרים סנה, עתיד להכריע מחר בסוגיית פעילות המטוסים הגדולים בטיסות הפנים-ארציות לאילת עם שובו מארה"ב. ראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר, שקיבל אתמול את מסקנות הוועדה המקצועית לבדיקת הסוגיה, אמר: "יידרשו לפחות יומיים עד שתתקבל החלטה". קודם לכן העריכו מקורבים לוועדה כי בכוונתה להמליץ על המשך פעילות מטוסים אלה תוך הטלת מגבלות בטיחות.



עמיר המליץ בזמנו להעתיק את פעילות המטוסים הגדולים בטיסות הפנים-ארציות לשדה התעופה עובדה הממוקם כ-60 ק"מ צפונית לאילת; המלצתו התבססה על בדיקה שהעלתה כי המסלול באילת אינו עומד בתקן הבינלאומי למטוסי סילון גדולים. בעקבות זאת החליט שר התחבורה לסגור את שדה התעופה באילת לפעילות של מטוסי סילון גדולים ב-1 בנובמבר. גורמי תעופה ותיירות בעיר מתחו ביקורת על ההחלטה, ולפיכך הוחלט על הקמת הוועדה.



בראש הוועדה עומד אריה עוז ממינהל התעופה האזרחית. חברי הוועדה האחרים הם סמנכ"ל המבצעים בארקיע ניר דגן, סמנכ"ל המבצעים בישראייר גור בן דוד, סמנכ"ל המבצעים ברשות שדות התעופה אריה גלעד ויוסי שפיצר, מומחה ממינהל התעופה האזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully