וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס מתחיל לסקר את מניית קרדן בהמלצת "קנייה"

אילן מוסנאים

8.10.2002 / 10:45

מחיר היעד גבוה ב-52% מהמחיר בבורסה; תה"ל תשמש כפרת המזומנים היציבה של קרדן בטווח הבינוני

קרדן היא אחת מחברות האחזקה המובילות במשק ומתמקדת בהשקעות מוטות צמיחה ובעלות פוטנציאל ליצירת ערך גבוה לבעלי המניות; כך מציין האנליסט חיים ישראל מנשואה זנקס. ישראל מעריך כי יכולות הניהול והיזמות של הנהלת קרדן, במקביל לחבירה לגופים בינלאומיים מובילים, יוצרים תיק השקעות מוטה צמיחה המעניק הזדמנות ליצירת ערך למשקיעים, תוך צמצום משמעותי של שווי קרדן לערך הנכסי הנקי שלה.

ישראל מתחיל לסקר את מניית קרדן בהמלצת "קנייה" ומעניק לה מחיר יעד של 13.3 שקל - גבוה בכ-52% מהמחיר בו היא נסחרת בבורסה.

בנשואה זנקס מציינים כי חברת TBIH היא היהלום שבכתר של קרדן. על ידי יצירת שותפויות עם גורמים מובילים במדינות מזרח אירופה וגופים בינלאומיים, מיצבה את עצמה TBIH כחברת שירותים פיננסים מובילה בארצות אלו. שוק השירותים הפיננסיים במרכז ומזרח אירופה צפוי ליהנות משיעורי גידול פנומנליים ביחס לעולם המערבי, בייחוד עם כניסת רפורמות הביטוח הפנסיוני והפנסיה המנדטורית למדינות אלו. חדירה מהירה בשלבים הראשוניים, יצירת מותג מוביל ושיתוף פעולה עם גופים ממשלתיים ובינלאומיים יאפשרו ל-TBIH להיות השחקן המוביל בשוק השירותים הפיננסיים של מדינות אלו.

ישראל מעריך כי TBIH תציג ב-6 השנים הבאות שיעור גידול שנתי מדהים של 89% בפרמיות מעסקי הביטוח. מספר העמיתים בתקופה צפוי לצמוח בכ-54% לשנה בממוצע והנכסים שבניהולה צפויים לזנק בממוצע בשיעור שנתי של 167%.

בנשואה זנקס אומדים את שווי TBIH ב-220.6 מיליון דולר, שמשקף שווי של 113 דולר לעמית, לעומת ממוצע עסקות אחרונות של 300 דולר לעמית במערב אירופה.

בנוסף נהנית החברה ממעמד מוביל בשוק הנדל"ן האטרקטיווי של מרכז ומזרח אירופה. דרך השקעתה ב-GTC, קרדן נדל"ן הצליחה ליצור ערך משמעותי למשקיעים בשוק הנדל"ן במרכז ומזרח אירופה, הנושא שיעורי גידול מרשימים. ע"י יצירת שותפויות עם גופים מובילים בעולם הצליחה קרדן נדל"ן ליצור מעמד מוביל בתחום ולרכוב בהצלחה על גל הנדל"ן המזרח אירופי.

בטווח הבינוני, מעריך ישראל כי תה"ל תשמש כפרת המזומנים היציבה של קרדן. בנשואה זנקס רואים בתה"ל את אחת ההשקעות האטרקטיוויות בתיק הנכסים של קרדן. צבר ההזמנות של החברה בנוסף לאופי הפעילות ופרישתה הגיאוגרפית תומכים במודל המשקף לה שיעור צמיחה ממוצע שנתי של 20% בחמש השנים הבאות.

עם זאת בנשואה זנקס לא מתעלמים מהסיכונים העסקיים העולים מניתוח המאזן של קרדן. היחס השוטף של קרדן השתפר משמעותית מ-122% בסוף 2000 ל-141% ברבעון השני של 2002. מצבת המזומנים לחובות עלתה ל-25.5% ברבעון השני של 2002 לעומת 22.2% בשנת 2000.

בנשואה זנקס מעריכים כי קרדן מוערכת בשוק בתמחור חסר משמעותי ונסחרת בדיסקאונט של 50.2% ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה. בהתייחס להוצאות המטה המצומצמות יחסית של קרדן ובמוטת השליטה על ההשקעות שלה, אנו רואים בדיסקואנט הנ"ל כלא מייצג ומציב הזדמנות השקעה אטרקטיווית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully