וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית התרופות שרינג פלו נחקרת על ידי רשות ני"ע בחשד שהדליפה אזהרת רווח באופן סלקטיווי

דפנה מאור

8.10.2002 / 10:52

מניית החברה נפלה בשלושת הימים שלפני פרסום האזהרה לאחר שמנכ"ל החברה נפגש עם מנהלי קרנות



שרינג פלו (סימול SGP), חברת התרופה האמריקאית, הודיעה כי היא נתונה תחת חקירה של רשות ני"ע. החברה נחקרת בהקשר לאזהרת רווח שפירסמה בשבוע שעבר, ונגדה יש חשדות כי לא חשפה מידע לציבור המשקיעים על פי כללי הגילוי הנאות, וסיפקה מידע באופן סלקטיווי לאנליסטים ומשקיעים מסוימים.



שרינג פירסמה אזהרת רווח לשנת 2003 ביום חמישי בלילה. אולם נפילה חדה במנייתה בשלושת הימים שקדמו לאזהרת הרווח עוררה תהייה בקרב ציבור המשקיעים, אם המידע על קשייה של החברה היה זמין עבור גורמים מסויימים. לפי כללי הגילוי הנאות של רשות ני"ע (RegFD) אסור לחברה לחשוף מידע באופן סלקטיווי בפני משקיעים או אנליסטים.



ביום שלישי, ה-1 באוקטובר, קיים מנכ"ל שרינג פלו ג'יי קוגאן פגישות עם מנהלי קרנות גדולים, ביניםה פאטנם אינווסטמנט. זמן קצר לאחר סיום הפגישה החלה הנפילה במניית שרינג. ממחיר פתיחה של 21.5 דולר (הסגירה ביום שני היתה 21.32 דולר) נפלה שרינג למחיר סגירה של 19.8 דולר והמשיכה לרדת עד הסגירה ביום חמישי למחיר של 17.64 דולר, או 17% תוך שלושה ימים. ביום שישי, לאחר פרסום אזהרת הרווח, נרשמה ירידה של פחות מ-2% במניה, וביום שני היא כבר עלתה.



מנהלי קרן פאטנם סירבו לומר מה נדון בפגישה עם קוגאן, אך הודו כי מכרו את המניה לאחריה בשל הערכה שלילית של עסקי שרינג.



שרינג הזהירה כי הרווח בשנת 2003 יהיה 1-1.15 דולר למניה, לעומת 1.58 דולר למניה, או 2.3 מיליארד דולר בשנה הקודמת. הסיבה לירידה היא איבוד פטנט על תרופת האלרגיה קלריטין בדצמבר הקרוב.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully