וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישעיהו לנדאו יסדר רווח הון של 14.5 מיליון שקל לחירם גת: ירכוש עם שותפים את זכויותיה באחוזות הנשיא

אלי דניאל

8.10.2002 / 11:00

לנדאו, המכהן כיו"ר החברה, ושותפיו ישלמו לחברה 21.7 מיליון שקל; רווח ההון צפוי למחוק את הגירעון בהון העצמי של החברה ולאפשר את חידוש המסחר במניותיה



ישעיהו לנדאו, המכהן כיו"ר דירקטוריון חברת חירם גת , עתיד לייצר לחברה רווח הון של כ-14.5 מיליון שקל. זאת, לאחר ששותפות "חירם חותם", בה הוא שותף, מבקשת לרכוש את זכויותיה של חירם גת בפרויקט אחוזות הנשיא ברחובות בתמורה ל-21.7 מיליון שקל.



פרויקט אחוזות הנשיא כולל כ-860 יחידות דיור וכ-3,000 מ"ר שטחי מסחר, והוא מוקם בשיתוף עם חברת קרדן נדל"ן . ככל הידוע, לקרדן נדל"ן ולבעלי הקרקע הנוספים עליהם מוקם הפרויקט ישנה זכות סירוב ראשונה. התשלום שמציעה שותפות "חירם חותם" מורכב מפרמיה בסך של 16 מיליון שקל ומהחזר ההון העצמי שהשקיעה החברה בפרויקט, הון המסתכם בכ-5.7 מיליון שקל.



בשנה שעברה נכשל ניסיון קודם של החברה למכור לקבוצת משקיעים מחו"ל כ-60% מזכויותיה בפרויקט אחוזות הנשיא בתמורה ל-2.7 מיליון דולר, עסקה אשר היתה אמורה להניב רווח הון של כ-12 מיליון שקל. בסופו של דבר, זיכרון הדברים אשר נחתם בין הצדדים ב-31 במאי 2001, לא הבשיל לכדי הסכם סופי.



אם תושלם בהצלחה עסקה זו, יהיה בה כדי להביא לחידוש המסחר במניותיה של חירם גת, וזאת לאחר שהמסחר בהן הושעה לפני כחמישה חודשים בשל אי עמידה בכללי השימור של הבורסה. רווח ההון שיווצר לחברה עם השלמת העסקה צפוי למחוק את הגירעון בסך של כ-12.3 מיליון שקל שהיה בהונה העצמי בתום הרבעון השני של השנה, ולהביא לכך שההון העצמי יעלה על 2 מיליון שקל - ההון העצמי המינימלי הנדרש ע"י הבורסה.



כמו כן, הזרמת המזומנים לחברה עתידה לסייע לה בפירעון התשלום האחרון למחזיקים באיגרות החוב להמרה שלה (סדרה ב') אשר הונפקו על ידה בשנת 1994. תשלום זה אשר עתיד להתבצע ב-31 בדצמבר 2002.נאמד בכ-6.7 מיליון שקל.



ישעיהו לנדאו, הנמנה עם בעלי השליטה בגרנית הכרמל ובבנק אגוד , הצטרף לבעלי השליטה בחירם גת באוגוסט 2001 לאחר שרכש מישראל בן יקר כ-24.4% ממניות החברה. מכאן, שלאור היות לנדאו בעל מניות מהותי בחברה, כמו גם יו"ר הדירקטוריון שלה, נראה כי האסיפה הכללית של חירם גת תידרש לאשר את ההתקשרות עמו, התקשרות אשר כבר זכתה לברכת ועדת הביקורת והדירקטוריון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully