וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: העיצומים במס הכנסה ישתלבו בשביתה הכללית במשק

חיים ביאור

8.10.2002 / 11:06

העיצומים שנוקטים עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין זה שלושה שבועות, יימשכו גם בימים הקרובים



העיצומים שנוקטים עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין זה שלושה שבועות, יימשכו גם בימים הקרובים. מקורות בהסתדרות אמרו כי העיצומים ישתלבו כנראה בשביתה הכללית המתוכננת להתקיים בקרוב במשק, בעניין תוספת היוקר לשכירים והסכמי השכר.



לדבריהם, נציגי משרד האוצר ונציבות שירות המדינה אמנם קיימו פגישות עם ועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, בראשות טלחום פרדילוב, ומזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה עופר עייני, אך בדיונים לא חלה התקדמות. אתמול חלה החרפה נוספת בעיצומים שמקיימים 3,400 העובדים. חוליות מטעם מס הכנסה, הנוהגות לבצע ביקורות פתע של ספרי חשבונות ("קומנדו מס"), לא יצאו לעבודתן ונשארו במשרדים.



פרדילוב אמר כי מאתמול עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין אינם מבצעים כל עבודה מחוץ למשרדים. פרדילוב: "אנו בשביתה כמעט מוחלטת, למעט עבודה משרדית פנימית שנותרה מהתקופה שלפני פרוץ העיצומים".



עילת העיצומים שנוקטים עובדי מס הכנסה ומיסוי המקרקעין היא מחלוקת בינם לבין משרד האוצר לגבי דרישתם לקבל תוספת שכר "משמעותית", שתשווה את שכרם עם זה המשולם לעובדי הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד החוץ. בנוסף, עדיין לא הושגה הסכמה לגבי דרישת העובדים לתוספת כוח אדם. לטענת הוועד, עומס העבודה באגפי המסים נמצא בגידול מתמיד, בעוד שמספר העובדים קטן משנה לשנה.



עקב העיצומים, לא ניתן לפתוח תיק במס הכנסה, לא ניתן לערער על גובה השומות, לא ניתן לקבל החזרי מס ולא ניתן לבצע תיאומי מס. כמו כן, עקב העיצומים באגף מיסוי מקרקעין, לא ניתן להשלים עסקות של מכירה או רכישה של נדל"ן, ועד כה נודע על מאות עסקות שנתקעו.



עם זאת, ועדה חריגים בנציבות מס הכנסה תתחיל היום לטפל במקרים מיוחדים של נישומים שנפגעו מהעיצומים. הוועדה תטפל, בין היתר, בנישומים שהוטל עליהם עיקול על ידי רשויות המס ועקב העיצומים לא ניתן לבטלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully