וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטא להביא ילדים, רוסים לא יהודים: הפה של אבי שמחון

13.12.2015 / 15:32

ליו"ר החדש של המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון היסטוריה של התבטאויות בעייתיות ותחזיות מוזרות. אספנו כמה מהבולטות שביניהן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי שמחון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' אבי שמחון, היו"ר החדש של המועצה הלאומית לכלכלה, ינסה ככל הנראה הפעם לשמור על לשונו. בתפקידו הממלכתי הקודם, כיועצו של שר האוצר יובל שטייניץ, ברחו לו כמה התבטאויות נמהרות שחלקן עוררו סערה ציבורית, אחרות נעלמו. בנוסף היו לשמחון גם תחזיות כלכליות נמהרות ועצות שספק אם יחזור עליהן בכובעו החדש. שמחון למד בדרך הקשה, שלא כל מה שחושבים כדאי לומר, גם אם הדברים נכונים וגם אם נדמה לך שכל האנשים סביבך חושבים כמוך.

כמה מההתבטאויות הבולטות

2010 : מגלה בכנס קיסריה מה הוא חושב של משפחות מרובות ילדים, אך עדיין לא משיג את האפקט הרצוי: "אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה מה עלינו לעשות לטובת האנשים הקלה שמזיקים לעצמם ולידיהם".

דצמבר 2010: מעיר את הדוב הרוסי: "יותר מ-400 אלף עולים שהגיעו לארץ לא היו מעולם יהודים. אולי סבא שלהם היה פעם יהודי. הם הגיעו לכאן כי כאן נתנו להם סל קליטה".

יוני 2011: "יש קרטל בשוק הקוטג' ולכן חובתה של המדינה לדאוג לפיקוח או להרחיב את התחרות".

יולי 2011: "שוק החלב נשלט על ידי מונופולים וחברות ששודדות את הציבור".

נובמבר 2011: רומז שנוחי דנקנר משתמש בעיתון מעריב כדי לנגח את הממשלה. "רכשנו לעצמנו כמה אויבים-טיקונים. הם עושים כל מאמץ לפגוע בנתניהו. וועדת הריכוזיות תפגע בכמה אנשים שקנו עכשיו עיתון. אתם חושבים שהעיתון אוהב את נתניהו?"

דצמבר 2011 - מנסה שוב את הטריק עם ריבוי הילדים: "אישה שמביאה שמונה ילדים לעולם חוטאת לילדיה שלה ולחברה כולה". הפעם זה תופס: חרדים ופעילים חברתיים נזעקים, שטייניץ מאלץ אותו להתנצל.

פברואר 2012: צופה ירידה במחירי הדירות. "בקיץ 2011 ירד שוק העסקות ב-25%. זה המון. הצעד הבא הוא שהמחירים ירדו להערכתנו ב-10%".

ינואר 2013: "חלק מיוקר המחיה שלנו הוא תוצאה של וועדים חזקים המקבלים משכורות גבוהות".

מאי 2013: מגלה מה הוא חושב על פקידי האוצר, איתם יצטרך לשוב ולשתף פעולה בקרוב: "כשיש לכם בעיה ואתם צריכים ללכת לרופא. הייתם הולכים למישהו מצטיין שלמד לתואר ראשון בביולוגיה? זו הרמה של פקידי האוצר, וזו בעיה חמורה".

נובמבר 2014: פרופ' חברתי: "צריך להעלות את שכר המינימום ל-27 שקלים לשעה. זה בהחלט אפשרי וצריך לעשות את זה מחר בבוקר".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי שמחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully