וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית ציוד החשמל הבינלאומית ABB רכשה 14% ממניות מיזם PPC של מיינט ו-MVV הגרמנית

אילן מוסנאים

8.10.2002 / 11:39

תעביר ל-PPC תמורת המניות כמה מיליוני דולרים ומספר פטנטים; מנכ"ל מיינט רפי בן עטר: "שיתוף הפעולה עם ABB יפתח לנו דלתות אצל חברות החשמל בעולם"



חברת ABB New Venture, רכשה 14% ממניות המיזם PPC המשותף לחברת מיינט, שבשליטת נגה טכנולוגיות , ולחברת החשמל הגרמנית MVV, תמורת מזומנים ונכסים אחרים. מנכ"ל מיינט, רפי בן עטר, סירב למסור מהי התמורה המדויקת ששילמה ABB, אולם לדבריו מדובר בגיוס בהיקף של כמה מיליוני דולרים והנכסים הם מספר פטנטים ש-PPC קיבלה.



ABB New Venture, הנה חברה בת של חברת ABB השוויצרית, שנחשבת למספר שתיים בעולם (אחרי חברת GE) בתחום ייצור הציוד לחברות חשמל.



מיינט מתמחה בהעברת תקשורת רחבת פס ופתרונות רשת על גבי קווי חשמל (PLC). הפטנטים שקיבלה מ-ABB יצורפו למערכת ה-PLUS שלה כפתרון לקווי חשמל בעלי מתח בינוני.



"כחברה עולמית המובילה בתחומי האנרגיה והאוטומציה אנו מגלים התלהבות לגבי תחום ה-PLC", אומר יואכים שניידר, מנכ"ל ABB. "האינטרנט המהיר הפועל כיום באופן מלא ומסחרי הוא רק השלב הראשון. היישומים הנוספים הם שירותי אבטחה, טלפוניה, ניהול רשתות חשמל ורשתות ביתיות". לדברי שניידר, "השילוב בין היכולת להעביר ישומי מולטימדיה לצרכן הסופי מחד ושירותי אנרגיה מוספים לחברות החשמל מאידך, יאיץ את הפריסה ההמונית".



בן עטר ציין כי שיתוף הפעולה עם ABB נותן למיינט כוח עצום והופך אותה מחברה ישראלית קטנה, לחברה עם גב בינלאומי של החברה השוויצית, שנהנית ממעמד מוביל בקרב חברות החשמל בעולם. במיינט מצפים כי שיתוף הפעולה לעיל יפתח בפני החברה את הדלתות של חברות החשמל בעולם.



לפני כשבוע הודיעה מיינט כי השלימה בהצלחה פיילוט ראשוני עם חברת החשמל האמריקאית PPL במדינת פנסילווניה וכי בכוונתה להרחיב את הניסוי.



לפני כחודש דיווחה מיינט על הזמנה בהיקף של כ-10 מיליון דולר שקיבלה PPC, להתקנה של מערכות PLUS בגרמניה ואוסטריה, לאחר שפרוייקט ניסיוני שביצעה, הבשיל לכדי הזמנה מסחרית ראשונה.

על פי נתונים המצויים בידי מיינט, צפוי כי יותר מ-40% מבתי האב בארצות הברית יחוברו במהלך ארבע השנים הקרובות לאינטרנט מהיר רחב פס. מערכת ה-PLUS של מיינט מתאימה באופן מיוחד לרשת החשמל האמריקאית ומאפשרת חיבור מתמיד מכל נקודה בבית. כמו כן, מהווה השירות החדש מקור הכנסה נוסף לחברות החשמל המרחיבות בדרך זו את מגוון השירותים ללקוחותיהן.



חברת מיינט נוסדה בשנת 1999 על ידי משה אפרתי, שייקה זליצקי ורפי בן עטר. באוקטובר 2000 גייסה החברה סכום של כ-5 מיליון דולר מ-MVV הגרמנית לפי שווי חברה של 130 מיליון דולר אחרי הכסף. בפברואר 2001 גייסה כ-10 מיליון דולר מחברת החשמל האמריקאית פאואר טראסט לפי שווי חברה של כ-360 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully