וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה בקשת הבינלאומי למינוי כונס נכסים זמני לרשת מוצרי החשמל מולטיקש

אמיר הלמר

8.10.2002 / 11:39

הבנק טען כי מולטיקש מבריחה נכסיה ומעבירה את פעילותה העסקית לחברת י. ברוש תעשיות; בית המשפט: הסכמי המלאי בין מולטיקש לברוש נחתמו עוד לפני שיעבוד המלאי לבנק



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, דחתה אתמול את בקשתו של בנק הבינלאומי למינוי כונס נכסים זמני לחברת מולטיקש חשמל ואלקטרוניקה (1995) מיבנה, שבבעלותה רשת חנויות למוצרי חשמל ביתיים. את הבינלאומי יצגו עוה"ד גיל הירשמן וחגי אסרף, שטענו כי מולטיקש חייבת לבנק יותר מ-9 מיליון שקל, הנובעים מהלוואות, מאשראים ומערבויות בנקאיות לצדדים שלישיים, כאשר הבטחונות שבידיו נמוכים בהרבה מגובה החוב.



עוד טען הבנק, כי מלאי המוצרים בחנויות מולטיקש הן הביטחון העיקרי להתחייבויותיה וכי נודע לו כי החברה מבריחה את נכסיה ומעבירה את פעילותה העסקית לחברת י. ברוש תעשיות . השופטת קבעה כי הבנק לא ציין בבקשתו פרטים מהותיים שהיו ידועים לו, ובין השאר כי בין ברוש למולטיקש נחתמו הסכמים לגבי המלאי של החברה עוד לפני שיעבוד המלאי לבנק. השופטת קבעה כי הבנק היה מודע להסכמים אלה, ולפיכך בניגוד לנאמר בבקשה הוא לא היה מופתע מהעברת המלאי לברוש.



עוד קבעה השופטת כי בקשת הבנק מתייחסת לחברת ברוש, כאשר הבנק מבקש לפרוץ לחנויות החברה, ולנקוט לגביה צעדים שונים, דבר שביהמ"ש אינו יכול לתת במסגרת סעד זמני. לאור זאת, קבעה השופטת כי אין מקום למינוי כונס נכסים זמני. השופטת קבעה כי עד לדיון בתיק עצמו תוכל מולטיקש לבצע עסקות במהלך העסקים הרגיל שלה, אך לא תערוך שינוי חריג בנכסיה. השופטת המליצה לצדדים להידבר ולהגיע להסכמה שכן "עדיף ניהול מו"מ ישיר מאשר התנצחות בביהמ"ש". (פש"ר 1838/02)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully