וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית המדיה ברטלסמן התנצלה על שיתוף הפעולה עם הנאצים

סוכנויות הידיעות

8.10.2002 / 12:11

החברה הודתה כי העסיקה יהודים בעבודות כפייה וכי הוציאה לאור ספרים אנטישמיים בתקופת מלחה"ע ה-2

ענקית המדיה הגרמנית ברטסלמן פירסמה היום התנצלות על התנהגותה בתקופת המשטר הנאצי בגרמניה, ועל נסיונותיה להסתיר את שיתוף הפעולה. בנוסף פירסמה ברטלסמן דו"ח המתאר את שיתוף הפעולה עם השלטונות הנאציים.

ועדה עצמאית שמינתה ברטלסמן בסוף 1998 כדי לחקור את עברה של החברה בתקופת המלחמה, הסיקה כי ברטלסמן נהנתה, ככל הנראה, משימוש בכוח עבודה בכפייה של יהודים במלחמת העולם השנייה, במפעלי הדפוס שלה בליטא. בראש הוועדה עמד ההיסטוריון הישראלי שאול פרידלנדר. כמו כן נחשף בדו"ח כי ראש משפחת ברטלסמן, היינריך מוהן, תרם כסף לאס.אס.

ברטלסמן היתה המוציאה לאור הגדולה ביותר של הצבא הגרמני, והפיקה חלק גדול מהספרים והחוברות שנשלחו לחזית המלחמה במזרח אירופה. לפי הדו"ח, 50 מתוך 1,200 כותרים שהוצאו לאור על ידי ברטלסמן במלחמה היו כותרים אנטישמיים, בעיקר בספרות הדת שפירסמה החברה. בעבר טען המנכ"ל הקודם של החברה, תומס מידלהוף, כי המשטר הנאצי סגר את ברטלסמן ב-1944 לאחר שהחברה פירסמה ספרים אנטי-נאציים.

יו"ר החברה, גונתר תילן, התנצל רשמית על פעולותיה של החברה בתקופת המלחמה ועל אי הדיוקים ההיסטוריים שחשפה הוועדה. אולם מתאם הוועדה בשם החברה, טים ארנולד, סייג את ההתנצלות באמרו כי מדובר במעשיו של דור אחר.

ברטלסמן היא אחת מ-6,000 חברות שהסכימו לשלם פיצויים של 4.5 מיליארד דולר על עבודת כפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully