וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חממת ניות וחממת הטכניון מקימות מועדון משקיעים פרטיים

עודד חרמוני

8.10.2002 / 12:58

מנהלי שתי החממות, זהר גנדלר מחממת הטכניון ואליהוא אביטוב מחממת ניות, החליטו באחרונה לשתף פעולה בגלל מצבה הקשה של התעשייה



החממה הטכנולוגית ניות וחממת היזמות של הטכניון מקימות במשותף מועדון משקיעים פרטיים (מלאכים) לצורך גיוס הון המיועד לתמיכה בהשקעות שהן מבצעות. מנהלי שתי החממות, זהר גנדלר מחממת הטכניון ואליהוא אביטוב מחממת ניות, החליטו באחרונה לשתף פעולה בגלל מצבה הקשה של התעשייה.



זו הפעם הראשונה שחממות הפועלות במסגרת פרויקט החממות של המדען הראשי ושאינן חממות פרטיות, כמו חממת HiTec מירושלים, מקימות מועדון משקיעים פרטי. בשנה האחרונה נעלמו כמעט לחלוטין המשקיעים הפרטיים הפועלים שלא במסגרת מועדון משקיעים או קרן הון סיכון. כתוצאה מכך מצאו עצמן החממות, שנהגו להשקיע בחברות הנתמכות לצד המלאכים, ללא מקורות תמיכה נוספים לחברות שבהן השקיעו.



בישראל נותר מספר מצומצם של מועדוני משקיעים, ובהם מועדוני המשקיעים של עו"ד יורם דנציגר ועו"ד יהודה רווה. המועדון שהפעיל משרד רואי החשבון KPMG יחד עם משרד הרצוג פוקס נאמן, מהמועדונים הוותיקים והגדולים יותר, חדל לפעול לפני כשנה.



על פי התוכנית, יקלוט מועדון המשקיעים של ניות והטכניון כ-30 משקיעים פרטיים שיופנו לשני מסלולים עיקריים: מסלול כסף, שיגבה דמי חברות שנתיים בסך 3,000 שקל וידרוש התחייבות להשקעה באחד הפרויקטים שמנהלת החממה, בהיקף של 40 אלף דולר לפחות. המסלול השני, המכונה מסלול זהב, מחייב הפקדה של 30 אלף דולר בחשבון נאמנות, שיושקעו בחברות אשר יעברו סינון מקצועי וייקלטו בחממות.



גנדלר אמר כי במצבו הנוכחי של שוק ההשקעות הישראלי, יש צורך בפתיחת הזדמנויות השקעה לקהל רחב יותר של משקיעים, שנמנעו עד כה מביצוע השקעות. המועדון מתוכנן להתחיל את פעילותו בינואר 2003, ולדברי החממות, כמה משקיעים כבר נרשמו למועדון. להפעלת מועדון המשקיעים לא יתלווה שינוי במודל הפעילות של החממות.



חממת ניות הוקמה ב-91' בידי האחים עופר והעמותה לפיתוח יזמות בנצרת עלית. כיום מטפלת החממה בעשר חברות סטארט-אפ, רובן בתחום מדעי החיים. חממת הטכניון, שהוקמה אף היא ב-91', מצויה בבעלות מלאה של מוסד הטכניון והקימה עד כה יותר מ-56 חברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully