וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC ירכוש 10% מחברת הביטוח הסינית פינג אם תמורת 600 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

8.10.2002 / 13:04

שוק ביטוחי החיים בסין צפוי להכפיל את גודלו ל-35 מיליארד דולר תוך 3 שנים, לפי תחזית ממשלתית



HSBC הולדינגס, מהבנקים הגדולים באירופה, רכש 10% מחברת הביטוח הסינית פינג אם (Ping Am) תמורת 600 מיליון דולר. ההשקעה, הכפופה לאישור הרשויות בסין, תעניק ל-HSBC גישה לשוק הביטוח הסיני הצומח במהירות.



כיום מחזיקות עוד שתי חברות זרות - גולדמן סאקס ומורג סטנלי - ב-15% ממניות חברת פינג אם. בעל המניות הגדול ביותר הוא שנז'ן ונצ'ר קפיטל, עם 17.8%. לפי הערכות הממשלה בסין, הכנסות מביטוח חיים צפויות לצמוח כפליים ל-35 מיליארד דולר עד שנת 2005. פינג אם מעסיקה צוות של 21,500 עובדים, ומשרתת 20 מיליון מבוטחים. לחברה היה רווח של 351 מיליון דולר בשנת 2001.



בשוק הביטוח הסיני פועלת גם ענקית הביטוח האמריקאית AIG, אשר זכתה בדצמבר לחידוש רישיון הפעולה שלה בסין כחלק מהתנאים להצטרפותה של סין לארגון הסחר העולמי.



HSBC, הפועלת מאז המאה הקודמת בסין ובהונג קונג כבנק, רכשה בדצמבר נתח של 8% ממניות בנק אוף שנגחאי תמורת 63 מיליון דולר. פעילותם של בנקים זרים בסין מוגבלת על ידי הרשויות. עד כה נאסר על הבנקים לפתוח חשבונות לאזרחי סין ולחברות סיניות, והם מוגבלים במספר הסניפים שהם פותחים. בעקבות הצטרפות סין לארגון הסחר העולמי צפויה הקלה בתקנות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully