וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלל תקשורת: אבד הקשר עם הלוויין עמוס 5

קובי ישעיהו

15.12.2015 / 16:33

לפני כ-3 שבועות הודיעה חלל כי איבדה את הקשר עם הלוויין, עתה היא מגדירה כי בלוויין אירע כשל מוחלט. קריסת הלוויין תזכה את החברה בכיסוי ביטוחי מלא: 158 מיליון דולר

הלוויין עמוס 5 בהמראתו, דצמבר 2011.
דצמבר 2011, המראת עמוס 5

בלוויין "עמוס 5" אירע כשל מוחלט (טוטאל לוס). כך מדווחת היום חלל תקשורת. כזכור, לפני כ-3 שבועות הודיעה חלל, הנמצאת בשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', כי איבדה את הקשר עם הלוויין ובעקבות כך פסקו השירותים המסופקים על-ידו ללקוחות, בעיקר לקוחות במדינות באפריקה.

בהתאם לתנאי הפוליסה, קריסת הלוויין תזכה את החברה בשיפוי ביטוחי מלא. הלוויין עמוס 5 מבוטח בסכום של 158 מיליון דולר. חלל מתכוונת להגיש בהקדם למבטחי הלוויין עדכון מסודר בהתבסס על הדיווח שהתקבל מיצרן הלוויין, ובסמוך לאחר קבלת הדוח הסופי של היצרן, תגיש את בקשתה לקבלת תקבולי הביטוח על-פי פוליסות הביטוח של הלוויין.

להערכת החברה, תקבולי הביטוח ישולמו בתוך תקופה של עד כ-3 חודשים לאחר מכן.

קיצוץ הכנסות החברה בשליש

אובדן הקשר עם "עמוס 5" משמעותו חיתוך של כשליש מהכנסות החברה, כאשר הלוויין הבא שלה, "עמוס 6", עמו חתמה כבר החברה חוזה עם פייסבוק במיליארד ד', ישוגר רק בפברואר. גורמים בשוק ההון מעריכים כי ייקח עוד כ-3 שנים לשגר לוויין נוסף במקום "עמוס 5".

עוד מציינים בחלל כי החל ממועד אובדן הקשר עם הלוויין, נעשו נסיונות בלתי פוסקים לחדש עמו את הקשר, אך אלה לא צלחו והלוויין לא שידר שום אותות ממועד הכשל. על-פי תצפיות אופטיות שנערכו, הלוויין נצפה בנקודת המסלול והוא מסתובב בקצב אופייני ללוויין שמערכותיו אבדו באופן מוחלט ואינו מבוקר על ידי מערכות הבקרה של הלוויין.

על-פי דיווח היצרן של "עמוס 5", הסיבה המסתברת ביותר לכשל הלוויין היא כשל מוחלט של מערכת אספקת החשמל, שאירע מתקלה פנימית או מפגיעה חיצונית ברכיב במערכת אספקת החשמל או בחיווט שקשור אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully