וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל והבנק לפיתוח התעשייה לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לגובה הריבית על האשראי

ליאור כגן

8.10.2002 / 14:21

בשעות הצהריים הסתיימה ישיבה במשרד רה"מ בנוכחות נציגי הבנק, האוצר ובנק ישראל; הבנק לפיתוח התעשייה דורש ריבית של 10.1% ובנק ישראל מוכן להתפשר על 12.1%



בדיון שנערך היום בלשכת רה"מ לא הצליחו נציגי בנק ישראל והבנק לפיתוח התעשייה להגיע לסיכום לגבי גובה הריבית שישלם הבנק לפיתוח התעשייה על האשראי שקיבל מבנק ישראל. יו"ר הבנק, רענן כהן, והמנכ"ל גלילי דורשים לשלם ריבית של 10.1%, ואילו בבנק ישראל מוכנים להתפשר על ריבית של 12.1%, הגבוהה ב-3% מריבית בנק ישראל.



בדיון, אותו יזם כהן השתתפו נציגי הבנק לפיתוח התעשייה, נגיד בנק ישראל, דוד קליין, המפקח על הבנקים, יצחק טל, החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, ומנכ"ל האוצר, אוהד מראני. ההחלטה על גובה הריבית היא בידי נגיד בנק ישראל.



הבנק לפיתוח התעשייה, שנקלע לקשיים בעקבות אשראים בעייתיים רבים, סיים את הרבעון השנח של השנה עם הפסד גדול של 130 מיליון שקל, מה שהביא לגל פדיונות כספים מצד לקוחות עסקיים ופרטיים. עקב כך נקלע הבנק לקשיי נזילות שאילצו את בנק ישראל להעמיד לו קו אשראי של עד 2 מיליארד שקל. בתחילה דרש בנק ישראל ריבית של 48% על ההלוואה, אך כאמור, כיום הוא מוכן להתפשר על ריבית של 12.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully