וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני רוזן: הכנסת לא תאשר את מדיניות השר ריבלין לפתיחת שוק התקשורת לתחרות

ערן גבאי

8.10.2002 / 15:07

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר מטיל ספק רב אם תיושם ולו חלק מהמדיניות; "הכנסת לא תוותר לחברות התקשורת שיפעלו בשוק הפנים ארצי על עקרון השירות האוניוורסלי"



"אני לא רואה את הכנסת מוותרת לחברות תקשורת שירצו לפעול בשוק הפנים ארצי על עקרון השירות האוניוורסלי, ובכל מקרה אני צופה שיוגשו בג"צים בנושא", כך אומר היום דני רוזן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, בכנס שערכה חברת אינפונט ישראל. לפני כשלושה שבועות הודיע שר התקשורת, ראובן ריבלין, על החלטתו לאמץ חלק מהמלצות ועדת קרול, שעסקה מזה מספר חודשים בגיבוש כללים לפתיחת שוק התקשורת הישראלי לתחרות.



ועדת קרול המליצה לריבלין לפתוח את שוק השיחות הפנים ארציות לתחרות באוגוסט 2004, ולאפשר למתחרים חדשים לפעול בשוק מבלי שיהיו מחויבים במתן שירות אוניוורסלי, אלא יוכלו לבחור את האזורים בהם ירצו להתחרות. הוועדה המליצה, למעשה, שבזק וחברת הכבלים הממוזגת, יהיו השתיים היחידות שיחויבו במתן שירות ארצי מלא, ובתמורה ייהנו מעיכוב פתיחת השוק בשנתיים.



השר ריבלין, מנגד, החליט שלא לאמץ את ההמלצה בהקשר זה, והודיע כי יבחן ב-1 באוגוסט 2003 את התקדמות פרישת שירותי הטלפוניה על ידי חברות הכבלים. אם יתברר לו שחברות הכבלים מתקדמות בהיערכותן בהתאם לדרישה מהן, אזי הוא ישקול להאריך בשנה נוספת את פתיחת השוק לתחרות, כך שהוא ייפתח בפני מתחרים חדשים רק ב-1 באוגוסט 2005.



ריבלין הסביר לאחרונה את קבלת ההחלטה כאמצעי למנוע מהכבלים להגיש בג"ץ בגין הדרישה מהן לשירות אוניוורסלי. רוזן אמר היום כי הוא מטיל ספק רב אם תיושם ולו חלק מהמדיניות החדשה של השר לפתיחת שוק התקשורת לתחרות.



רוזן ציין כי "המונופולים הגדולים בשוקי העולם זכו מהמשבר העולמי בתעשייה, כיוון שיש להם שליטה בלקוחות וזרם הכנסות סולידי". עוד ציין רוזן כי שוק ספקי שירותי ערך מוסף צפוי להתפתח ולאפשר את קיומן של מספר חברות רב יותר, לעומת מספר ספקי הגישה שצפוי להיוותר או לקטון כתוצאה ממיזוגים בשוק.



"המפתח לגבי צמיחת ענף התקשורת מצוי בידי הבנקאים ושוק ההון. זמינות ההון מאוד נמוכה היום ואם לא יהיו ציפיות לצמיחה, לא יהיו גם השקעות. כיום, רק החברות הגדולות יכולות להשקיע, ועל כן אם הן יהיו אלה שישקיעו, הרי שהשוק יהפוך למשחק של מונופולים", אמר רוזן, וציין כי הוא חש ספק לגבי האפשרות כי שוק הטלפוניה הפנים ארצי יכול להכיל שחקן שלישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully