וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית: מערכות התרעה ברכבים לא הוזילו הביטוח

16.12.2015 / 15:16

על פי הבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא חברת הביטוח הכשרה העבירה לסוכניות ביטוח העובדות איתה מסד נתונים שגוי שאינו מבדיל בין רכבים בהם מותקנת מערכת התרעה לבין כאלה בהם לא מותקנת המערכת. לטענת המבקשת הדבר הביא למחירי ביטוח גבוהים

פטיש של בית משפט, דצמבר 2011. עומר מירון,
פטיש של בית משפט, דצמבר 2011/עומר מירון

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בכפר סבא נגד הכשרה חברה לביטוח ונגד אש אינווסט סוכנות לביטוח בטענה כי החברה קבעה תעריפי ביטוח חובה הכוללים הנחה משמעותית לכלי רכב בהם מותקנות מערכות התרעה על סטייה מנתיב והתרעה על אי שמירת מרחק אך לטענת העותרת בסוכנויות הביטוח המוכרות את הפוליסה מטעם החברה, ביניהן אש אינווסט, מצוי מסד נתונים שונה שאינו מבחין בין רכב מדגם מסוים המצויד במערכות כאלו לבין רכב שאינו מצויד בה. לשיטת המבקשת, התוצאה היא שבניגוד לתעריפים שהחברה קבעה, פוליסות הביטוח נמכרות במחירים גבוהים יותר.

לטענת המבקשת מדובר על עבירה על החוק להגנת הצרכן והיא מבקשת לייצג כל מי שרכש מהחברה פוליסת ביטוח חובה לרכב באמצעות אש אינווסט או באמצעות סוכנות ביטוח אחרת, שברכבו מותקנות מערכת התרעה על אי שמירת מרחק ו/או מערכת התרעה על סטייה מנתיב, אשר הוצע לו ביטוח בתעריף החל על אותו דגם ללא המערכות האלו, בין אם רכש את הפוליסה בפועל ובין אם לאו.

המבקשת דורשת להורות לחברות להציג נתונים מגובים במסמכים לצורך בדיקה והערכה מדויקת יותר של הפיצוי הנתבע וזיהוי מדויק של הקבוצה הנפגעת. בנוסף דורשת המבקשת להוציא צו שיחייב את החברה לתקן את מסד הנתונים שהיא מעבירה לסוכנויות הביטוח העובדות עמה, כך שהמחיר המוצע בהם יהיה תואם את זה שהעבירה החברה למשרד האוצר.

בנוסף דורשת המבקשת פיצויים לכלל הקבוצה המיוצגת בסכום של 2.2 מילון שקלים. החברה הודיעה כי היא לומדת את הבקשה.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully