וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דרישת חברת האם הדנית: "השמירה" תפסיק פעילותה בשטחים

אמיר טייג

8.10.2002 / 15:17

מנכ"ל החברה הדנית: ההחלטה נעשתה כדי להימנע מהדילמה האתית הנובעת מהגנה על ישובים אשר הוכרזו על ידי האו"ם כלא חוקיים; דובר חברת השמירה מכחיש בתוקף את הידיעות

חברת השמירה תפסיק את פעילותה בשטחי יהודה ושומרון וחבל עזה, כך הוחלט על ידי החברה הדנית המחזיקה בשליטה בחברה. "ב-28 לאוקטובר תובא ההחלטה לדיון הדירקטוריון, ותיכנס לתוקף מיד לאחר ההחלטה", כך אומר לארס יוהנסון מנכ"ל קבוצת Group 4 Falck, שרכשה את השליטה בחברה השמירה במאי השנה. הפסקת פעילות החברה בשטחים צפויה לקטוע מקור הכנסה משמעותי עבור השמירה.

דובר חברת השמירה מכחיש בתוקף את הידיעות לפיהן התבקשה חברת השמירה לרדת לאלתר מהעבודות בעיו"ש. הדובר הוסיף ואמר כי החברה כיבדה בעבר ותמשיך לכבד גם בעתיד חוזים שחתמה עם לקוחותיה.

מנכ"ל החברה הדנית אומר כי, "ההחלטה נעשתה לאחר התייעצות עם גורמים משפטיים, וכדי להימנע מהדילמה האתית הנובעת מהגנה על ישובים אשר הוכרזו על ידי האו"ם כלא חוקיים". לדברי המנכ"ל, נבחנים האספקטים החוקיים תוך שימת דגש על נושאי זכויות אדם ואתיקה עסקית.

חברת השמירה מועסקת באופן פרטי בשמירה על ישובים יהודיים ביהודה ושומרון וחבל עזה, וכן בשמירה על גני ילדים ובתי ספר באזור. החברה הדנית רכשה את השליטה בשמירה ממשפחת שרמייסטר, תמורת 35 מיליון דולר. משפחת שרימייסטר, בראשות יגאל, עדיין מחזיקה בכ-40% ממניות מהחברה.

חברת השמירה היא חברה פרטית, המעסיקה כ-15 אלף עובדים בכ-49 סניפי ביצוע בכל רחבי הארץ, וכוללת כ-14 חברות שמספקות שירותים מקצועיים בתחומי השמירה והאבטחה, ניקיון ותחזוקה, שירותי כוח אדם, סיעוד ורווחה, מוקדי מצוקה ואפילו שירותים פיננסיים (קופ"ג וביטוח). אחת מהחזקותיה של השמירה היא השמירה טכנולוגיות מיגון הבורסאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully