וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייצבות בשוק: עליות בבורסה על רקע המגמה החיובית באירופה; תיקון באג"ח השקליות; הדולר יורד ל-4.853 שקלים

גולן פרידנפלד

8.10.2002 / 17:40

מניית בנק דיסקונט עולה בכ-1.5% על רקע הידיעות כי מתגבשת קבוצת משקיעים מחו"ל המתכוונת להתמודד על רכישת השליטה בבנק; מניית נייס עולה ב-5.6%;



לאחר יום מסחר תנודתי אתמול, מתאפיין המסחר היום בעליות שערים של כחצי אחוז על רקע עליות במדדים המובילים בבורסות אירופה. הציפיות הבוקר היו לפתיחה שלילית בבורסה בתל אביב בעקבות המשך הירידות אמש בוול סטריט ובבורסות אירופה, והמתיחות הבטחונית שהחריפה בימים האחרונים לאחר פעולת צה"ל ברצועת עזה. ואולם כאמור, ההתאוששות הבוקר בשוקי אירופה שינתה את המגמה.



מדד המעו"ף עולה בכ-0.5% לרמה של 336.61 נקודות, מדד ת"א 100 עולה בכ-0.4% לרמה של 327 נקודות ומדד התל-טק 15 עולה בכ-1.2% לרמה של 164.55 נקודות.



מניית בנק דיסקונט עולה בכ-1.5% רקע הידיעות כי תת מזכיר המדינה האמריקאי בממשל קלינטון, סטיוארט אייזנשטט, מארגן קבוצת משקיעים שמתכוונת להתמודד על רכישת השליטה בבנק. ע"פ הידיעה שפורסמה הבוקר ב"הארץ", אייזנשטט מעוניין לגייס כמה משקיעים מוסדיים גדולים לרכישת השליטה בבנק דיסקונט מידי המדינה. שר האוצר, סילבן שלום, הביע בעבר את תמיכתו במציאת קונה לבנק דיסקונט כולו, על פני מכירה של בנק דיסקונט ניו יורק בלבד.



מניית בנק לאומי רושמת עליות של 0.7% לרמה של 5.46 שקלים למניה ונחלצת מהשפל בו נסחרה בימים האחרונים, ומנגד מניית בנק פועלים יורדת בכ-0.3% ונסחרת ברמה של 7.16%. מניית כור (כור: ת"א) יורדת בכ-2% בשל הירידות בשיעור של כ-4% אמש במניית אי.סי.איי למחיר של 1.48 דולרים למניה - המשקף לה שווי שוק של 138 מיליון דולר בלבד.



מניית מכתשים אגן מוסיפה כ-1.3% ונראה כי המשקיעים בשוק ההון ממתינם לראות כיצד יסתיימו הבחירות בברזיל. המשקיעים בברזיל חוששים מניצחונו של המועמד המוביל לולה זה סילבה שכן זה תומך בשמיטת חובות. חששות אלו עלולות להחליש עוד יותר את המטבע הברזילאי ובוצורה כזו להפיע לשלילה על ביוציעה של מניית מכתשים אגן.



מניית נייס רושמת עליות של 5.6% לאחר שמתחילת החודש איבדה המניה כ-14%. הירידות במניית נייס נבעו כתוצאה מאזהרת רווח שפירסמה מיתחרה של החברה וכן מחששות המשקיעים לתוצאותיה של החברה ברבעון הקרוב למרות שמהחברה לא יצאה כל הודעה בנושא. מתחילת השנה איבדה המניה כ-51% מערכה.



עליות שערים נרשמות גם בקבוצת אי.די.בי: מניית אי.די.בי אחזקות נסחרת בעליות של 0.6% ומניית אי.די.בי פיתוח (מתחזקת בשיעור דומה. מנייית דסק"ש עולה אף היא, בכ-1.1%.



מניית קרדן עולה בכ-1.9% לאחר שבית ההשקעות נשואה זנקס החל לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של יעד של 13.3 שקל - גבוה בכ-52% מהמחיר בו היא נסחרת בבורסה.



בשוק איגרות החוב נמשך התיקון באיגרות החוב השקליות. אלו עולות בכ-1% על רקע הרגיעה היחסית בשוק המט"ח. השחר לתקופה של 6.5 שנים (2671) רושם עליות של 1.3% ומגלם תשואה של 11.6% ואילו השחר לתקופה של 8.5 שנים (2680) רושם עלייה של 0.9% ומגלם תשואה של 11.7%. הדולר יורד בכ-0.1% לעומת שערו היציג אתמול לרמה של 4.853 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully