וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על הכנסות המדינה: סיכוי גבוה כי נעמוד ביעד הכנסות של 148 מיליארד שקל ב-2002

אמיר טייג

8.10.2002 / 16:21

מאיר קפוטא: "לא יהיה פשוט לעמוד ביעד הגירעון ל-2002, זה לא מונח בכיס, אך בהחלט אפשרי"; "לפחות מצד ההכנסות נוכל כנראה לעמוד ביעד"



"גביית המסים הטובה בספטמבר מהווה יסוד חיובי באשר ליכולה של המדינה לעמוד ביעדי גביית המסים לכל שנת 2002", כך אומר היום מאיר קפוטא, הממונה על הכנסות המדינה במשרד האוצר ל-TheMarker. "לאחר שנתוני הגביה הנמוכים של חודש אוגוסט העלו ספק באשר ליכולת לעמוד בתחזית בהכנסות ממסים לשנת 2002, עם פרסום נתוני ספטמבר אנו חוזרים להערכה המקורית מחודש מאי כי הגביה ממסים תסתכם בשנת 2002 בכ-148 מיליארד שקל", אומר קפוטא. עם זאת, מסייג קפוטא את דבריו ואומר כי "בסביבת חוסר הוודאות בה מצוי המשק הישראלי שום דבר אינו ודאי".



"לא יהיה פשוט לעמוד ביעד הגירעון ל-2002, זה לא מונח בכיס, אך בהחלט אפשרי", אומר קפוטא ומוסיף, "לפחות מצד ההכנסות נוכל כנראה לעמוד ביעד". קפוטא מזכיר כי הממשלה לקחה על עצמה יעד אסטרטגי לעמוד בגירעון של 3.9% מהתוצר, וככל הנראה תעמוד ביעד זה.



"קשה להסביר את הירידה החריגה בגביית המסים בחודש אוגוסט וקשה לדעת מה היו הסיבות העיקריות לירידה זו, אך לשמחתנו הירידה היא זמנית בלבד ונתוני ספטמבר מדגישים זאת". באוגוסט ירדו הכנסות המדינה מסים בצורה חדה ל-12.3 מיליארד שקל בלבד, בהשוואה ל-16.8 בחודש יולי. הירידה בגביה העלתה חששות כבדים כי המדינה לא תעמוד בתחזית הגירעון מאחר שהכנסותיה ממסים לא יעמדו ביעדיהם.



בהשוואה שנתית ירדו הכנסות המדינה ממסים בתשעת החודשים מתחילת השנה ב-6% ריאלית. בעקבות הירידה האוצר עדכן מעטה בחודש מאי את הערכותיהם לגבי גביית המסים ל-148 מיליארד שקל בשנת 2002.



"אנו נמצאים בקשר רציף והדוק עם כל הגורמים הקשורים לנושא המסים בכללם ראשי האגפים ומנכ"ל האוצר, אוהד מראני", אמר קפוטא. יש לציין כי בראיון ל-TheMarker שנערך לפני כשבועיים אמר מראני כי לאחר פרסום נתוני הגביה לספטמבר יכנס את ועדת המעקב אחר הכנסות המדינה. ועדה זו כוללת בין השאר את נציבת מס ההכנסה, טלי ירון אלדר, החשב בכללי, ניר גלעד, מנכ"ל האוצר, אוהד מראני וכן מאיר קופטא. קפוטא סרב להתייחס לכינוס הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully