וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותי ענן - עסק שלא יצטרף יישאר מאחור

ישראל אייבי

17.12.2015 / 14:47

העסקים הקטנים ובינוניים בישראל אחראים לכ-50% מהתוצר. בעוד שלחברות גדולות יש מחלקות IT העוסקות במחשוב, לעסקים אלה יכול מחשוב הענן להוות פיתרון זול ויעיל. עכשיו הוא מגיע גם לארץ

מחשוב ענן. ShutterStock
מחשוב ענן/ShutterStock

המעבר לשירותי ענן הוא החלטה אסטרטגית לכל עסק קטן, המביאה עמה בשורה אמיתית של חיסכון בעלויות לצד פוטנציאל של צמיחת העסק. בתקופה בה עסקים קטנים נלחמים על הישרדותם, הכניסה לשירותי הענן מאפשרת להם לשמור על שרידות העסק ולהמשיך את פעילותו לצד הטמעת שירותים וטכנולוגיה ב השקעה כספית מינימלית.

כיום ברור, שעסקים קטנים אינם חייבים לקנות את התשתיות הטכנולוגיות ולהשקיע השקעות רבות לצורך מחשוב העסק שלהם. עסק קטן שנאלץ לצמצם הוצאות יבחן היטב במה להשקיע, האם בציוד מקצועי או בציוד טכנולוגי, שרתים ורישיונות מחשוב, וכעת אין צורך בבחירה של אחד מהם, ניתן לבחור גם וגם. שירותי המחשוב בענן יכולים לספק לעסק הקטן את כל מה שהוא צריך, ללא מקום פיזי רב ובגמישות מירבית: תוכנות אופיס 365 של מיקרוסופט, שיתוף קבצים מאובטח, שירותי גיבוי לעסק, ועוד יאפשרו לו לעשות זאת. שירותי הענן יאפשרו לעסקים קטנים לבחור את שירותי המיחשוב המתאימים להם, לקבל תמיכה, במנוי חודשי קבוע וללא צורך בהשקעות. כאשר העסק יתרחב, יוכלו להרחיב את כמות העמדות המחוברות לשירותי המחשוב, ואם העסק חלילה יצטמצם יוכלו לבצע את ההתאמות הדרושות, ללא הפסד או השקעה כספית שתרד לטמיון.

מנתוני הלמ"ס לשנת 2014: בישראל כחצי מיליון בתי עסק, כאשר 95% מתוכם הינם קטנים ובינוניים וכוללים עד 30 עובדים. עסקים אלה אמונים על כ50% מהתוצר המקומי ומניעים את גלגלי המשק הישראלי. מדי שנה נפתחים בישראל כ-50 אלף עסקים אך נסגרים כ-40 אלף. המציאות העסקית השתנתה בשנים האחרונות וההשפעה הגדולה ביותר הינה על העסקים הקטנים. מצד אחד מצופה מהם להעניק שירותים מקצועיים ללקוחותיהם בשוק תחרותי, כשסכנת הסגירה של העסק מרחפת מעליהם, ומצד שני הם נאלצים לבצע בעצמם את כל פעילות העסק. זמינות, ניידות ומיידיות הפכו לשם המשחק בשירות ללקוח, ועסק שלא יתאים עצמו למציאות המשתנה, עלול להחמיץ הזדמנויות עסקיות ואף להיסגר.

בעוד שלעסקים גדולים יש מנהל IT שמנהל את פתרונות המחשוב, וללקוחות פרטיים יש אינספור אפליקציות לביצוע פעולות מהירות ומידיות, עסקים קטנים צריכים לנהל שירותים אלו בעצמם. עסקים קטנים רבים אינם משקיעים בתחום הטכנולוגי בשל מספר סיבות: החל מפחד מטכנולוגיה, חוסר ידע וכלה בחוסר אמצעים להשקיע משאבים בתחום המיחשוב. על פי הערכות, 70% מהעסקים הקטנים בישראל יכנסו לתחום שירותי הענן תוך שלוש שנים, כאשר עסק שלא יכנס לענן ישאר מאחור.

בעולם קיימים פתרונות מיחשוב מבוססי ענן רבים וחברות טלקום רבות מציעות אותם ללקוחותיהן. חברת Odin האמריקנית למשל, מספקת פלטפורמה לשירותי מחשוב בענן עבור מפעילות סלולר מובילות בעולם בהן: O2 אנגליה, טלקום איטליה, KPN הולנד, SFR צרפת ועוד. בישראל חברו יחד פלאפון וטריפל סי להשקת פלטפורמת שירותי מחשוב בענן המבוססת על הטכנולוגיה של חברת Odin. הפלטפורמה שנקראת Cloudit מאפשרת לעסקים קטנים לבחור בשירותים הרצויים להם ואף להחליט מתי להוסיף או להסיר שירותים באופן עצמאי, ללא צורך בשדרוג מערכות מיחשוב יקרות, תוך אפשרות להיות מעודכנים בגרסאות העדכניות ביותר של כל מוצר והמעטפת השרותית שמספקות פלאפון וטריפל סי מאפשרת לחברות לבצע את המעבר בצורה חלקה ולהתגבר על החסמים הטכנולוגים.

ישראל אייבי, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בפלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully