וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת של 40 חברות ומוסדות מדעיים מאיטליה בסמינר בת"א לקידום שת"פ בנושא טכנולוגיות הסביבה

בעז בבאי

8.10.2002 / 16:57

הסמינר מהווה את היישום הראשון של ההסכם האיטלקי-ישראלי לשת"פ טכנולוגי, מדעי ותעשייתי, שאושרר לאחרונה על ידי הפרלמנט האיטלקי והכנסת



משלחת של 40 חברות ומוסדות מדעיים מאיטליה ומספר זהה של חברות ומוסדות ישראליים ישתתפו בשבוע הבא בסמינר בנושא טכנולוגיות הסביבה בת"א. מטרת הסמינר לקדם את שיתוף הפעולה בנושא איכות הסביבה בתחומי האוויר, מים ומיחזור פסולת מוצקה בין מוסדות וגופי מחקר בישראל ובאיטליה.



הסמינר הינו מיזם משותף של השגרירות האיטלקית בישראל, מכון היצוא, בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר באוניברסיטת תל-אביב ולשכת המסחר ישראל-איטליה. הסמינר מהווה את היישום הראשון של ההסכם האיטלקי-ישראלי לשיתוף פעולה טכנולוגי, מדעי ותעשייתי, שאושרר לאחרונה על ידי הפרלמנט האיטלקי והכנסת.



ההסכם מיועד לסייע לפרויקטים משותפים מבוססי מו"פ בין חברות איטלקיות וישראליות עם דגש מיוחד על תחומי ההיי-טק ואיכות הסביבה. במסגרת ההסכם יינתנו מענקים בשיעור של עד 50% לפרויקטים של מו"פ ישראלים-איטלקים בהיקף של מיליון יורו לשנה. המענקים יינתנו לחברות ולמרכזי פיתוח משתי המדינות, שיתקשרו במיזמים משותפים במסגרת הסקטור הפרטי בתחומי האלקטרוניקה, התקשורת, טכנולוגיות הסביבה, ביוטכנולוגיה, רפואה, חקלאות, אנרגיה, טכנולוגיות מידע וחלל.



ישראל שוטלנד, מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בינלאומי, ציין כי חילופי מידע ושיתופי פעולה בתחומים של פסולת מוצקה וזיהום אוויר המעיקים על הסביבה בישראל ובאיטליה, כמו גם בשאר העולם, עשויים להגדיל את פוטנציאל היצוא של ישראל לאיטליה ולארצות מתפתחות, שאל חלקן אין לישראל גישה טובה וחדירה נוחה לשוק.



שוטלנד ציין כי דרום איטליה, בדומה לחלקים ניכרים בישראל, סובל ממחסור במים וטכנולוגיות למיחזור מים לחקלאות. ניטור איכות המים ואף התפלה, יכולים להיות בסיס חזק לשיתופי פעולה, אומר שוטלנד.



שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, נפגשה ביום שני עם שגריר איטליה, גוליטרז סאנט אגטה (GulioTerzi Sant Agata), כדי לדון בדרכים ליישום הסכם בין איטליה לישראל. בישיבה הוחלט על הקמת צוות עבודה משותף אשר יתכנס כבר בחודש הבא על מנת ליישם את ההסכם. בראש הצוות יעמדו המנהל הכללי למזה"ת ולמדינות הים התיכון במשרד החוץ האיטלקי וד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר.



השרה איציק, ציינה כי ישראל מייחסת חשיבות רבה להסכם זה, אשר יגביר את יצוא ההיי-טק הישראלי לאיטליה הנאמד כיום בכ-200 מיליון דולר. היצוא הכולל לאיטליה בינואר-אוגוסט 2002 הסתכם ב-421 מיליון דולר לעומת 525 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 19.7%. היבוא מאיטליה בינואר-אוגוסט 2002 הסתכם ב-1.031 מיליארד דולר לעומת 1.166 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 11.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully