וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS ורבורג: החולשה הנוכחית במניית אורבוטק אינה מהווה הזדמנות קנייה

שירלי יום-טוב

8.10.2002 / 18:52

בית ההשקעות הוריד את מחיר היעד של החברה מ-16 ל-12 דולר - פרמיה שלילית על מחיר הפתיחה היום; המניה מאבדת כעת 6.5%;



"מניית אורבוטק איבדה 20% מתחילת השבוע שעבר, ו-60% מתחילת השנה והיא נסחרת כעת ברמות בהן ביקרה ב-1998. האם יש תמיכה לכך שהמניה תתאושש בזמן הקרוב? אנו לא חושבים כך". כך אומרים היום האנליסטים של בית ההשקעות UBS ורבורג המורידים היום את מחיר היעד של המניה מ-16 דולר ל-12 דולר, כלומר פרמיה שלילית על מחיר הפתיחה שלה היום - 12.25 דולר.



האנליסטים ג'ונתן הלף ותומר יעקב מציינים כי לדעתם אורבוטק תצליח לעמוד בתחזיותיה לפיהן הרבעון השלישי יהיה דומה לרבעון השני, בו דיווחה החברה על הכנסות של 54.2 מיליון דולר והפסד נקי של 1.2 מיליון דולר או 4 סנטים למניה. הם מצפים להתעוררות בדו"חות הרבעון הרביעי על רקע צמיחה במכירות בתחום ה-FPD - מערכות בדיקה לצגים שטוחים. לגבי הרבעון השלישי הם צופים בתחום זה רמת הכנסות זהה לזו של הרבעון השני - 13.2 מיליון דולר, שהיוו 24.3% ממכירות החברה ברבעון.



"לדעתנו, המניה תישאר ברמתה הנוכחית עד שהמשקיעים ירגישו נוח יותר ביחס ליכולתה של החברה לחזור ולהציג רווחיות - דבר שלא יקרה לדעתנו לפני המחצית השניה של 2003". הם אומרים.



צוות האנליסטים מציין כי לדעתו לא חלה הידרדרות כלשהי במכירות החברה מאז תוצאות הרבעון השני, אך יחד עם זאת הם גם לא מזהים כל שיפור. "מצבה של תעשיית האלקטרוניקה העולמית ממשיך להיות קשה ואין סימנים נראים לשיפור בו", הם אומרים.



לגבי תחום כלי הבדיקה למעגלי PCB, מציינים האנליסטים כי יש סימנים סותרים, חלקם מצביעים על התעוררות בתחום, וחלקם מראים על דריכתו במקום. לדעתם, ברבעון השלישי מרכיב ההכנסות מתחום ה-PCB יהיה דומה לרמתו ברבעון השני, אז הסתכם ב-20 מיליון דולר - 37% מכלל ההכנסות.



הלף ויעקב מציינים כי הם צופים ירידה קלה בשולי הרווח הגולמי של החברה ברבעון הרביעי ל-40% מרמה של 40.2% ברבעון השני, אך צופים שיפור ברבעון הרביעי בשל תמהיל מוצרים שונה. הם מצפים לראות הפסד תפעולי של כמיליון דולר ברבעון השלישי, אך שיפור של 8% בשורת הרווח התפעולי בשנת 2003.



מניית אורבוטק מגיבה היום ככל הנראה לדו"ח, ומאבדת בשעה זו 6.5% למחיר של 11.4 דולר המשקף לחברה שווי שוק של 370 מיליון דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully