וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר הבנקאות מפיל את פרנקפורט ב-3%; דויטשה בנק וקומרצבנק נופלים ב-8% ו-9.5% בהתאמה

רן דוידוב

8.10.2002 / 19:36

S&P הורידה את דירוג האשראי ארוך הטווח של דויטשה ותחזית האשראי ל-HVB; האבטלה בגרמניה סמוכה לשיא של 3 שנים; לונדון ופאריס ירדו ב-1.3% ו-1.4% בהתאמה



שוקי המניות האירופים סיימו את יום המסחר בירידות שערים; בפרנקפורט נרשמות נפילות לקראת הסיום. הפתיחה השלילית בוול סטריט והורדות דירוג במגזר הפיננסים הגרמני הובילו לשינוי מגמה חריף, לאחר ביום המסחר נפתח בעליות. בלונדון ירד ה-FTSE ב-1.3%; בפאריס ירד ה-CAC ב-1.4%. פרנקפורט נופלת ב-3.5%.



נתוני תעסוקה מגרמניה העיבו היום על מצב רוחם של המשקיעים. האבטלה בגרמניה קרובה לשיא של שלוש שנים. שיעור האבטלה באוגוסט נותר 9.8%, לאחר ירידה של 1,000 במספר דורשי העבודה ל-4.1 מיליון. בנפרד, רמז נגיד הבנק המרכזי של אירופה, וים דויזנברג, כי לא יוריד את הריבית בגוש היורו.



מגזר הבנקאות מפיל את בורסת פרנקפורט: דויטשה בנק נופל ב-8% לאחר שסוכנות האשראי S&P הורידה את דירוג האשראי ארוך הטווח של הבנק, והותירה אותו במעקב עם תחזית שלילית.



היום הודיע הבנק על רכישת 40% ממניות המו"ל הגרמני אקסל שפרינגר מידי קירש מדיה תמורת 655 מיליון דולר. קירש נמצאת תחת כינוס נכסים והוציאה עצמה למכירה במכרז. דויטשה בנק ימכור, ככל הנראה, את ההחזקות בשפרינגר לידי מו"ל אחר, והודיע כי הוא במו"מ למכירת נתח של 10% לידי פרידה שפרינגר, כך שתזכה בשליטה על החברה המשפחתית. קבוצת שפרינגר שקלה להצטרף לחיים סבן ומשקיעים נוספים בהתמודדות על רכישת נכסיה של קירש מדיה.



בנוסף לדויטשה בנק שינתה S&P גם את תחזית דירוג האשראי של HVB, הבנק השני בגרמניה, מ"יציבה" ל"שלילית", למרות ששבה ואישרה את דירוג האשראי של הבנק. מניית הבנק יורדת ב-4.2%. בעקבות שני הבנקים נופלת מניית קומרצבנק ב-9.5%.



חברת שירותי המחשוב CMG זינקה ב-43.1% לאחר שמתחרתה לוגיקה אמרה כי היא במו"מ לרכישתה במטרה לחסוך בהוצאות. לוגיקה עלתה ב-7.6%.



מרקס אנד ספנסר עולה ב-5.7%, לאחר שדיווחה על צמיחה מואצת מפתיעה ברבעון האחרון. דויטשה בנק העלה את תחזיתו הרווח השנתי של החברה וחזר על המלצת ."קנייה" למנייתו שעלתה ב-4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully